DanielMalmgren 189 Postad 28 Maj , 2018 Har snubblat över en app som är så bra så jag bara känner att jag måste tipsa om den. Min båt befinner sig oftast i en sjö för vilken det inte existerar några digitala sjökort, det finns bara på papper. Så jag satte mig häromdagen och scannade in sjökortet sida för sida och klippte ihop, vilket resulterade i en bildfil (på 10000x16000 pixlar vilket jag snabbt insåg blev lite svårhanterligt) som jag kan visa på telefonen/plattan och zooma in/ut etc. Dock förlorar jag ju lite poängen med att enheten har en gps. Det var då jag hittade Custom Maps. I appen läser man in sin bild, knyter den till ett par sk "tie points" på Google Maps för att den ska veta vad på "min" karta som överensstämmer med vad i verkligheten, och vips vet den var jag är! Funkar klockrent! Så nu har jag mitt eget digitala sjökort! Inser givetvis att detta har sina begränsningar jämfört med ett riktigt digitalt sjökort, men det är tusan så mycket bättre än papper 😎 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser