Reino 0 Postad 29 Maj , 2005 Hej. Vet nån nått om min båt som jag tror är en c19.Det står iaf det på typskylten, men när jag söker efter c19 på nätet för lite info så kommer det upp en annan modell, en hardtop?? Nån som vet vad min heter? Det är en B20 i den. // Reino Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Håkan J Postad 31 Maj , 2005 Hej, Jag hade en likadan båt och den vill jag minnas hette S19, vilket skulle stå för sport. Min var av -69 års modell och var från början utrustad med B18 och penta 100 drev. Sedan åkte det i en b20 och 250 drev. En klassiker som jag tror även var tillverkad med brunn för utombordare. Mvh Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury-200 0 Postad 15 Juni , 2006 Ja Vi har en sådan med utombordare en 115 hk. Det är en ricktigt bra båt. Tror också den heter S19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlman 0 Postad 24 Juni , 2006 Hej! Det är inte en C19. C står för Cabin. Jag har en sådan. Den har en kabin med rutor både framåt och åt sidorna. Dessutom en vindruta ovanpå. Skrovet är troligen detsamma som på din och motorn den levererades med sitter i, en B20 med 100-drev. Jag vet att C19 även såldes som halvfabrikat och jag har sett några väldigt intressanta skapelser som kallas C19. Din båt kan kanske vara ett sådant halvfabrikat där man valt att göra sportbåt i stället för Kabin. Därav märkskylten. Hittade en bild på nätet, har tyvärr ingen bild på min egen tillgänglig just nu. Hälsningar Wahlman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser