Thure 0 Postad 29 Maj , 2005 Har en Sea Ray 268 med trycklogg och nu funkar den inte längre. Förra året funkade inte varvräknaren men den lagades i vinter och nu pajade loggen. Jag bytte panelen som mätarna sitter i och var tvungen att klippa slangen till tryckloggen för att få ut den. Sen när jag satte tillbaka den så värmde jag slangen i jätte varmt vatten och tryckte fast den igen så den sitter som berget och läcker tror jag inte den gör för då hade det ju sprutat vatten någon stans. Nu undrar jag om slangen ska vara full med vatten eller luft. När jag lossade den så om den var vatten i den så rann ju det ut genom drevet igen. Tipps uppskattas. Ha en bra dag alla båtälskare!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 30 Maj , 2005 Prova att blåsa med tryckluft om du har det. Kan vara smuts i slangen, det funka för mig när loggen lade av. Lite vatten ska det nog vara men det är inte mycket, det trycks in genom hålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 30 Maj , 2005 Nyfiken, på min båt sitter (dock inte längre efter stöld) en tycklogg på akterpegeln. På din båt sitter alltså tryckloggen i drevet, eller? Vad har du för drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst StefanX Postad 30 Maj , 2005 Min logg funkar inte heller, men jag vet inte var den sitter någonstans, hur ser ser egentligen logggivaren ut? JAg har VP orginallogg från 1992 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 30 Maj , 2005 Här kommer en bild på en trycklogg om än inte i bra kvalite. Eftersom att någon har stulit min trycklogg (helt otroligt värde max 200 kr) behöver jag skaffa en ny. Ger alla trycklogar samma tryck fram till intrumentet eller variterar från olika modeller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 30 Maj , 2005 Jag har ett Bravo3 drev med duo-propp. Hålet till tryckloggen sitter längst ner längst fram på drevet. Visar på bilden. Dessvärre hittade jag ingen stor blid på exakt mitt drev med jag tror detta r ett bravo2 drev iaf. Hur som helst så sitter loggen där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 31 Maj , 2005 Och hissar man upp drevet så ser man kopplingen som ansluter slangen för tryckloggen ner till drevet. För att testa lossar man kopplingen med slangen och blåser i den med tryckluft. Prova lite försiktigt så ska man se att mätaren rör på sig. Ofta är hålet i dervet täppt eller som jag varit ute för så hade kopplingen lossat och hade ingen bra kontakt. (trasig koppling) mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 31 Maj , 2005 JO jag vet men om du kollar på bilden som jag har vid mitt namn så är det ett litet problem. Den ligger i vattnet enda sättet att lossa den nu är att bada... Detta är inte en av mina favorit sysselsättningar när det är 15grader i vattnet. Får kolla det när det blir varmare i havet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grynna 0 Postad 31 Maj , 2005 Jag har också problem med loggen och har ett bravo 3 drev. Kan man ta loss uppe vid mätaren och blåsa på med tryckluft därifrån för att få bort eventuellt skit som sitter i slang/drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 31 Maj , 2005 Precis, se till att inte blåsa för hårt så att slangen lossnar i sitt fäste bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 31 Maj , 2005 Den sitter i drevet med en liten losning i plast. Man sticker i den och vrider ett kvarts varv så sitter den fast. Jag ska nog kolla hålet nere på drevet också komjag på. Lackade drevet innan jag sjösatte. Kan ju vara färg i hålet om man har otur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser