PAS 0 Postad 21 Maj , 2018 Hej! Jag installerade en solpanel 50w med regulator förra sommaren. Nu ungefär ett år senare (😬) kollade jag igenom manualen för installationen och noterade att det ska sitta en tjock (8mm) kabel mellan regulatorn och batteriet. Behövs det verkligen, känns överdimensionerat? Dock ska sägas att det nu blinkar en lampa på regulatorn som indikerar problem med laddningen. Kabeln sitter väldigt illa till och är allmänt skitkobbig att byta. Vad tror ni? Kan det försämra laddningen? Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 Maj , 2018 Vi pratar om 3,5A, en 2,5 - 4mm2 kabel duger gott. Regulatorn brukar man sätt ganska nära batteriet. Blinkande lampa brukar betyda att batteriet är fullt men det kan ju vara olika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 21 Maj , 2018 Du skriver ju inte hur tjock kabeln du har är, eller vad regulatorns instruktionsbok säger om den blinkande lampan. Men troligen är det inte därför. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PAS 0 Postad 21 Maj , 2018 Jag har en 2,5 kabel just nu. Batteriet är fullt så det kan stämma. Stort tack för hjälpen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser