Seaman64 3 Postad 21 Maj , 2018 Hej seglare! Andra säsongen med vår naver 29 i år. Föregående ägare lämna mycket verktyg och tillbehör. Någon som vet vad denna tingest används till? Mvh Bertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_matsson 177 Postad 21 Maj , 2018 Fin grej . Första tanken var en segelmatare. Men varför skulle den ha två spår för liklinan?.. Om man vänder på't, delen till vänster i bilderna, finns det någon gammal skotskena på båten den kan föras in i? Tänkte om det ska sitta ett block i högra delen och det är nån gammal travare för försegel? Har aldrig sett en liknande isf, bara gissar. Kul tråd iaf! Alltid roligt när vi får gissa fram lösningar på udda prylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 21 Maj , 2018 (redigerade) Den vänstra delen av tingesten ser ut att ha två "tunnlar" anpassade för en tamp/lina av något slag. Redigerad 21 Maj , 2018 av JEC78 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olag 26 Postad 21 Maj , 2018 Segelmatare TROR jag också, för förstagsprofil med dubbla likrännor. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seaman64 3 Postad 21 Maj , 2018 Aha... Ska kolla, vår vän som lär upp oss i seglandets konst funderade på något liknande. Kolla runt mastfoten sade han... Ska göra det vid tillfälle.. Tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 21 Maj , 2018 Ehhh… Det enklaste borde vara att kontakta föregående ägare. Om denne finns i livet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuminaL 101 Postad 22 Maj , 2018 Segelintag på ett rullförstagsprofil? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hotspur 7 Postad 22 Maj , 2018 det är segelintaget för förstagsprofilen. Ser identisk ut med min profurl dito, den är löstagbar så inget är trasigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seaman64 3 Postad 30 Maj , 2018 Ok! Tack för att ni engagerade er. Då vet jag.. Segla gott i solen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser