BboatB 26 Postad 20 Maj , 2018 Har fått en ”kink” i kapellets dragkedja, ca 2-3 taggar som blivit böjda/ihoptryckta. Kunde inte stänga först men nu men lite smörjning med sterainljus så gled låset över. Finns det något man kan göra förutom att dra blixtlåset upp och ner och hoppas det rätas ut och inte förvärras? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 21 Maj , 2018 Jag tror du gjort rätt och riktigt! Jag har även använt glycerin och silikonolja för att smörja vresiga dragkedjor med, se bara till att dessa medel bara hamnar på dragkedjan, de missfärgar eller blir kladdiga på kapellduken. En kraftigare dragkedja av metall, som kinkat sig, klämde jag till försiktigt med en polygrip. Den satt iofs i en gammal skinnjacka, men principen är väl likadan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BboatB 26 Postad 22 Maj , 2018 Ok får hoppas det håller säsongen ut iallafall! 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser