Kvinnornasman 7 Postad 17 Maj , 2018 Hej. Misstänker att mitt topplock måste in på renovering. Jag funderar på att istället försöka få tag på en b23 topp. Funkar det att bara flytta över den till min aq145? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pidde 2 Postad 20 Maj , 2018 Hej jag har en fin topp i garaget, men du behöver flytta över kammen som du sa. går att köra på men är inte optimalt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 20 Maj , 2018 16 minuter sedan skrev Pidde: Hej jag har en fin topp i garaget, men du behöver flytta över kammen som du sa. går att köra på men är inte optimalt Varför är det inte optimalt? Trodde att aq145 byggde på en b23 motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 20 Maj , 2018 Det sitter marinkam i marinmotorerna. Så om du fixar en biltopp så ska marinkammen flyttas över. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 20 Maj , 2018 Just nu skrev Gelis: Det sitter marinkam i marinmotorerna. Så om du fixar en biltopp så ska marinkammen flyttas över. Jo det är jag med på. Men i övrigt, Så undrar jag varför inte det är optimalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pidde 2 Postad 20 Maj , 2018 Tempo mittåt, min skall vara helt rätt det var min förra båt som hade fel. Det som skiljer är att båt kammarna är lite vassare så du får ut mera effekt än en bilmotor original. Klassiskt Volvo bil trim är att byta förgasare och till en bpt kam😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pidde 2 Postad 20 Maj , 2018 Tempo mittåt, min skall vara helt rätt det var min förra båt som hade fel. Det som skiljer är att båt kammarna är lite vassare så du får ut mera effekt än en bilmotor original. Klassiskt Volvo bil trim är att byta förgasare och till en bpt kam😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 20 Maj , 2018 Det är inte bara effekten som skiljer utan också att marinkammen drar tidigare än en bilkam. I en båt är inte toppeffekten viktig utan max vridmoment så tidigt som möjligt i varvtals registret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 20 Maj , 2018 29 minuter sedan skrev Pidde: Tempo mittåt, min skall vara helt rätt det var min förra båt som hade fel. Det som skiljer är att båt kammarna är lite vassare så du får ut mera effekt än en bilmotor original. Klassiskt Volvo bil trim är att byta förgasare och till en bpt kam😉 Vart i landet bor Du? Säljer du toppen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pidde 2 Postad 20 Maj , 2018 Hej till salu, Skicka PM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser