Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Andreas_ea

johnsson 90 hk

Rekommendera Poster

Hej.

jag har en johnsson 90 hk från 1996. det startar och går när jag har den på land men så fort jag lägger i den i vattnet och det blir motstånd så vill han inte alls. helt orkeslös. vi har mätt upp både komp och tändning och allt är i sin ordning så långt. har även testat att pumpa in mer soppa samtidigt som gaspådrag men det hjälper inte heller. är det någon som har erfarenhet av detta? mvh andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej..hoppas att du hittat felet på din motor..har en johnsson 70 tvåtaktare som beter sig exakt som din. Min fråga till dej är vad var felet? Tacksam för svar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis samma problem med min snurra 90hk 2-takt -98.

Går jättefint på tomgång. Men vid gaspådrag går han fruktansvärt dåligt och dör tillslut!

Här bytt samtliga förgasarkoppar och tärningar. Pga. Slagit sig /skevar.

Här ni hittat felet på era maskiner! 

Skulle vara tacksam för svar! 😃

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej..nej inte än..har rengjort alla förgasare.komp ligger på bra kg. och bytat  termostat (kunde få den att gå när den kom upp i 54grader)bensin/vakumslangar/vro pump...bytat powerpack som varade i 5 min på tomgång sen sluta gnistan totalt..misstänker nu att ja har fel på effektspolen eller matarspolen som ger fel spänning till powerpacken så därför den lägger av men d e en teori bara..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...