Koala321 3 Postad 14 Maj , 2018 Hej, Jag har en fråga gällande oljan i drevet. Bytte oljan förra säsongen. Tänkte kolla om den behöver bytas inför denna säsongen men undrar vilken färg oljan ska ha för att kunna köras även denna sommaren? Någon som kanske kan vara vänlig och ge mig lite tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 14 Maj , 2018 Du behöver ge mer info... Vad är det för drev, hur många timmar har du kört under säsongen mm... Om du kontrollerar olja genom att lossa en skruv, glöm inte att montera ny packning. De kostar bara några kronor och är engångs(på riktigt, de funkar inte bra att återanvända). Generellt är det inga problem att köra 2år på samma olja, men det är under förutsättning att inga tecken på slitage eller vattenintrång finns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koala321 3 Postad 14 Maj , 2018 Drevet är ett Bravo Alpha III Gångtimmar, det ska jag vara ärlig med att säga att jag inte minns. Men ok jag ska börja med att kolla om det finns vattenintrång så får jag ta det därifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser