MarkusF 53 Postad 14 Maj , 2018 Jag har nu sjösatt och seglat min "nya" Amigo 27. Allt väl än så länge, men jag har lagt märke till att den flyter väldigt högt i fören. Vattenlinjen ligger högt över vattenytan, och jag tror inte den är feldragen. Trodde det skulle bli bättre med vatten i tanken, men det gjorde inte mycket skillnad. Brukar man få ha invändig barlast i en Amigo?? Det är bakåtsvepta spridare, så kan det vara en ny lättare mast än original? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 14 Maj , 2018 Jag möten en liknande båt igår och såg att hon var hög i fören men förstod varför då jag såg fyra resliga herrar i sittbrunnen. Seglar du ensam eller har du grabbgänget med dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusF 53 Postad 14 Maj , 2018 Familjen. Det är när den ligger vid bryggan dom jag tänkt på det först. Men jag har också märkt att den är känslig för om vi sitter alla i sittbrunnen. Sittbrunnen är dessutom långt bak, utan något akterdäck alls i princip. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 14 Maj , 2018 Smal båt med låg bärighet i aktern. Att den sitter på rumpan kan bero på många saker. Bytt motor till en tyngre, många tunga saker i stuvarna i sittbrunn, en utbyggd "maffig" batteribank under sittbrunnen eller annat. Tänk på hur du stuvar båten. Jag hade en IF förut där jag alltid packade supstugan i stuven under förpiken tillsammans med mitt reservankare och den extra vattendunken av just det skälet. Det blev 17 kg mindre i aktern. Skicka fram besättningen med en god bok på fördäck under långa undanvindar.... det gör jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser