AGM 0 Postad 13 Maj , 2018 Hej,,ny på forum och hoppas att det finns nån mera erfaren som kan hjälpa till... testkörde första gång min båt som jag nyligen har köpt.. det verkar att den går bra men tycker att nåt är konstigt, den tar in så jävla mycket vatten, Volvo penta 4.3 2009 sprutar vatten genom en liten öppning på högra sidan och fyller skit mycket vatten i motorutrymmet ??? Har använt flera gånger pump att tömma ut vatten och när jag tog ut den på land och öppnade skruven det rann ut hur mycket vatten som helst från båten, säkert 150 L om inte ännu mera....har ingen direkt erfarenhet men tycker att det ska inte vara så eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 13 Maj , 2018 En motor ska aldrig läcka vatten i båten. Hitta läckan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AGM 0 Postad 13 Maj , 2018 Har hittat läcka och det är en liten typ en rör som går ur från motor, fabriksgjort och från den sprutar vatten, ligger på högra sidan typ i mitten på motor ... är det nåt slang som saknas kanske?? Vatten som används för kylning och ska ut igen??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 13 Maj , 2018 Kan du ta en bild? Tempgivaren sitter mitt på motor på höger sida om du tittar framifrån, kan den ha lossnat? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AGM 0 Postad 13 Maj , 2018 Om 5 min så fixar jag bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 13 Maj , 2018 (redigerade) Lite svårt att se var på motorn det är pga närbild, men spontant skulle jag tro att det är en avtappningskran för att tömma motorn på vatten. Ser ju också ut som en givare ovanför. Om det är en avtappning så saknas det en plugg eller vred. Nr 10. Jag förmodar att motorn inte är färskvattenkyld utan har sjövattenkylning dvs ingen värmeväxlare. Redigerad 13 Maj , 2018 av Gelis 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AGM 0 Postad 13 Maj , 2018 1 timme sedan skrev AGM: Om 5 min så fixar jag bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 13 Maj , 2018 Har de som konserverat den och tappat den på vatten glömt kranen? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AGM 0 Postad 13 Maj , 2018 Du läste min tanke precis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 14 Maj , 2018 Vredet av plast har gått av. Man ser rester av det i hålet. Den blå plastbiten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AGM 0 Postad 14 Maj , 2018 Tack för hjälp, nu blir fråga hur fan ska man ta ut resten av den och sätta in ny... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 14 Maj , 2018 Kanske måste du ta bort T-röret. För att få bort det måste du skruva bort knacksensorn. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser