Kvinnornasman 7 Postad 11 Maj , 2018 Hej. Någon som vet hur man ställer in växeln rätt på ett 270 drev? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 11 Maj , 2018 Hej! Finns som vanligt en manual hos boatinfo.no. Uppslaget beskriver hur drevet återmonteras. Steg 10, 11 och 12 beskriver nog det du vill veta? Sajten kräver dator och kan vara litet yxig att hantera men beskrivningen ser alltså ut så här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 11 Maj , 2018 4 minuter sedan skrev Thomas-1: Hej! Finns som vanligt en manual hos boatinfo.no. Uppslaget beskriver hur drevet återmonteras. Steg 10, 11 och 12 beskriver nog det du vill veta? Sajten kräver dator och kan vara litet yxig att hantera men beskrivningen ser alltså ut så här... Tack, skall kika på detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 11 Maj , 2018 Varför förvirra Martin med en beskrivning av ett 270T-drev. Alltså ett med powertrim. De är väldigt ovanliga. Gör så här. Ställ reglaget i friläge. Skruva på tärningen på reglagekabeln. Dra och tryck kabeln fram och tillbaka. Tärningen ska gå att föra lika långt från hålet i drevets växelmekanism åt båda hållen, när drevet är i neutralläge. Kanske är jag en dålig pedagog, men jag kan inte förklara bättre. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 11 Maj , 2018 2 minuter sedan skrev Rollen: Varför förvirra Martin med en beskrivning av ett 270T-drev. Alltså ett med powertrim. De är väldigt ovanliga. Gör så här. Ställ reglaget i friläge. Skruva på tärningen på reglagekabeln. Dra och tryck kabeln fram och tillbaka. Tärningen ska gå att föra lika långt från hålet i drevets växelmekanism åt båda hållen, när drevet är i neutralläge. Kanske är jag en dålig pedagog, men jag kan inte förklara bättre. Reflektera inte ens att bilden ovan var på ett 270t-drev. Jo men jag tror jag förstår vad du menar. Ställa både reglaget samt drevet i neutral sedan kolla så att vajern går att dra lika mycket åt båda hållen. Annars får man justera tärningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olten 33 Postad 11 Maj , 2018 2 timmar sedan skrev Rollen: Varför förvirra Martin med en beskrivning av ett 270T-drev. Alltså ett med powertrim. De är väldigt ovanliga. Gör så här. Ställ reglaget i friläge. Skruva på tärningen på reglagekabeln. Dra och tryck kabeln fram och tillbaka. Tärningen ska gå att föra lika långt från hålet i drevets växelmekanism åt båda hållen, när drevet är i neutralläge. Kanske är jag en dålig pedagog, men jag kan inte förklara bättre. Det där är väl ett vanligt 270, jag har haft en Ockelbo med 270T och även båtar med 270 och ser inget 270T på bilden. Annars hade jag nytta av din enkla beskrivning av inställning, mitt styrbordsdrev behöver justeras, backen hoppar i lite för nära neutral. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 12 Maj , 2018 10 timmar sedan skrev Olten: Det där är väl ett vanligt 270, jag har haft en Ockelbo med 270T och även båtar med 270 och ser inget 270T på bilden. Annars hade jag nytta av din enkla beskrivning av inställning, mitt styrbordsdrev behöver justeras, backen hoppar i lite för nära neutral. På bilden går reglagekabeln till en ventil innanför akterspegeln. En annan kabel går vidare ut till drevet. Den konstruktionen finns bara på 270T- dreven. På den övre bilden syns 270T-drevets upphängningsgaffel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser