Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Jonas_81

Röd numera rosa gelcoat

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en kanot som en gång i tiden har varit fin och röd men några år (ungefär 20 kanske) ute så har den mist sin lyster och glans även spår av användning i form av repor och hack.

Tänkte ge mig på den och måla upp den men några frågor, har kommit när jag fundera på min plan.

Den ligger ju inte i vattnet annat än när den används så epoxi överkurs?

Biltema har en förmånlig alkydfärg http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Farg-och-Lack/Alkydfarg-2000037121/ 

Tankar om den håller den glansen eller blir den röda rosa redan efter typ två år?

Underarbete slipa upp ytan Biltemas alkydprimer och sen färg

Hurdant spackel för de större skadorna? Fylla med polyester harts? fungerar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Föregångaren till den Biltema färgen var en tvåkomponent som var jättebra och som gick att måla hela skrov med med ett gott resultat. Hur ersättaren är vet jag inte men prova gärna ;)

Gör lite spackel av polyester +  microglasballonger eller talk. Talk blir slätare men är hårdare att slipa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja så får de bli var förbi B butiken igår och hittade mikroballonger där också så det blev en burk av dem samt lite till polyester till detta och lite andra projekt...

Sen troligtvis färgen därifrån senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...