Kvinnornasman 7 Postad 8 Maj , 2018 Hej. Jag har tidigare haft en tråd om missljud i min motor aq145 (b23). Då var det lite olika bud men ett av dom var avgasläckage. Är ju känt att det kan bli hål i avgaslimpans fjärde port. Häromdagen starta jag motorn och den gick bra men ljudet var kvar, det försvinner när varvtalet ökas. Kände med handen akter på limpan och där kände jag varm luft. Tänkte att det kunde vara läckage mellan limpan och avgasbälgen men känns som det är från limpan. Vad tror Ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 9 Maj , 2018 Om det läcker då så måste det ju komma ut en massa kylvatten. Om det inte var blött så kan det ju inte vara hål i limpan eller bälgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 10 Maj , 2018 2018-05-09 vid 14:16 skrev Eld-: Om det läcker då så måste det ju komma ut en massa kylvatten. Om det inte var blött så kan det ju inte vara hål i limpan eller bälgen. Jag såg inget läckage av vatten, utan enbart luft. Men känns inte som det kan vara så mycket annat än bälgen eller limpan. Ska kolla oljan så jag inte har vatten i motorn. För då har det ju antagligen rostat sönder vid 4:e avgasporten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser