mkillen 5 Postad 8 Maj , 2018 (redigerade) ja eftersom man e en klant så tyckte jag de va en bra ide att spola av med högtrycken i lådan där bla batterierna står, och är inkopplade till elen.. bör jag hitta nån slags pump o suga upp detta, eller "ska" det rinna undan av sig självt? (rann ju inte undan direkt efter, men nu 2 v senare når jag inget vatten när jag stoppar ner ett finger) EDIT: ja ibland tänker man ju inte. Jag får ju såklart köpa en genomskinlig slang o bara suga... eller köpa denna: https://www.jula.se/catalog/fritid/bat-och-marin/batar-och-motorer/motortillbehor/bransleslang-med-primerpump-650280/#tab02 Redigerad 8 Maj , 2018 av mkillen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 8 Maj , 2018 Var går rören? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 8 Maj , 2018 Det dunstar nog bort under sommaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mkillen 5 Postad 8 Maj , 2018 en annan fråga ...har noll koll på vart respektive kabel går, har ingen dokumentation (MV-Marin 6600 FC) är metoden då att mäta med multimeter(med långa kablar) o helt enkelt kolla kabel för kabel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 8 Maj , 2018 En våtdammsugare är en god vän. Min båt har en egen från ÖoB för några hundra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Azguz 105 Postad 8 Maj , 2018 Ingen som har en lite kompressor du kan låna? Och försöka trycka ut det mesta med tryckluft? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 8 Maj , 2018 12 minuter sedan skrev Azguz: Ingen som har en lite kompressor du kan låna? Och försöka trycka ut det mesta med tryckluft? Våtdammsugaren är effektivare men visst går det att blåsa ut. Jag har en 12V kompressor för 119kr som jag brukar blåsa färskvattensystemet med. Funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 8 Maj , 2018 Sug inte i dig nåt som varit i kontakt med batteriet. Inget alls. Frätskador. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser