-PLM- 86 Postad 6 Maj , 2018 Årets sjösättning gick inget vidare. Har 350MPI med Bravo 3. första försöket gick tempen snabbt upp. Tog upp och köpte ny impeller. Impellern satt fast svinhårt och axeln hade bara snurrat fritt. nu har jag bytt och provstartat på land. Jag gasade till lite några gånger (har trädgårdsslangen inkopplad). Nu har jag läst att man inte bör gasa till när man endast har trädgårdsslangen installerad. hur stor är risken att jag bränt impellern? Jag har långt till rampen och vill undvika samma resa igen. vilket tryck ska det vara i kylvattencirkulationen, någon som vet? Har mätare i smart craft instrumentet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 6 Maj , 2018 Nej du har knappast bränt impellern, det räcker med ytterst lite sjövatten för att smörja den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 86 Postad 6 Maj , 2018 19 minuter sedan skrev firefish: Nej du har knappast bränt impellern, det räcker med ytterst lite sjövatten för att smörja den. Tack för svaret. Är det någon som har en teori om varför impellern satt fast så jäkla hårt? Den har legat i glykolbadet hela vintern och borde vara fräsch tycker jag. Den såg fin ut i övrigt när jag tog loss den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser