Thomasss 8 Postad 4 Maj , 2018 Hur mycket ska en propeller glappa längs axeln på en 1 år gammal Mercury 150 Fourstroke EFI med rostfri propeller. 1 år gammal motor, oskadad propeller. Glappar nu flera millimeter trots inga brickor saknas Har 5 sek film på detta men går ej att bifoga här. Via epost kan jag skicka om någon orkar titta och ge ett svar. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 4 Maj , 2018 Generellt svar är att den ska glappa, man ska alltså känna det, men inte mycket. Flera mm måste vara fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MLind 6 Postad 4 Maj , 2018 Har du flo-torq hub, kanske gen 2? Den har rykte om sig att vara skramlig i en del installationer, så om möjligt prova en gen 3. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomasss 8 Postad 4 Maj , 2018 Hej Det du nämner är kinesiska för mig. Kan du förklara vad du menar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomasss 8 Postad 5 Maj , 2018 Tack Kane Jag ska fotografera delarna till dig senare idag och mäta glappet. Jag har en film på 5sek om jag får skicka den till dig. Går ej lägga upp film här på forumet. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomasss 8 Postad 5 Maj , 2018 Glapp är ca 2,5 mm längs propelleraxeln Återkommer med bild på delarna Fler bilder kommer strax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomasss 8 Postad 5 Maj , 2018 Glappet blir 2 mm till 2,5 mm Har jag satt delarna rätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
morrekuling 0 Postad 29 Juli , 2020 Gammal tråd men är nyfiken. Löste sig detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser