per 0 Postad 3 Maj , 2018 Hej. Jag är ny här så vet ej om detta diskuterats men. Detta gäller evinrude 2takt 115hk, v4 1996. Efter impellerbyte sprutar det en hel del från springan mellan växelhus och överdel. Kylstråle är det bra tryck i och motor överhettar inte när vi testar på land 15min iaf, så den går ok. Är det anledning för oro? Vilket är det vanligaste läck-ställena efter ett sånt här jobb? Nått jag bör tänka extra på , när vi kör första repan? mvh Per. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 3 Maj , 2018 (redigerade) Jag är absolut ingen expert på detta, men jag skulle montera bort underhuset igen och försöka lista ut var vattnet kommer ifrån. Det är ju sjövatten så det kanske inte har någon praktiskt betydelse. Men det är ju inte så himla mycket jobb att förvissa sig om vad det är heller. Edit: Stavfel Redigerad 3 Maj , 2018 av rejas Stavfel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per 0 Postad 3 Maj , 2018 Ja.. hade gjort det om det fanns tid. Den är i drickat pga deadline i hamnen om att båtar ej får finnas uppe längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser