auxvoice 8 Postad 1 Maj , 2018 (redigerade) Hej på er! Börjar bli dags att köpa en lite bättre båt så man kan komma ut mer än 10 gånger per sommar.. Jag är på jakt efter en båt med följande egenskaper: Runt 100.000kr kan öka lite mer om det är en bra båt. 6-7M 35 Knop + Liten ruff framför stor, bara man kan sova 2 så är jag nöjd, kök osv behövs ej. Bra V-skrov för hav. Bra sitt/liggmöjligheter (solbädd eller liknande) Har kollat på Four Winns och tycket det verkar vara ett vettigt märke t.ex. 205. Vill gärna ha fler alternativ om ni har något att tipsa om? Redigerad 1 Maj , 2018 av auxvoice Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 2 Maj , 2018 Ska du ha inom eller utombordare?? Flipper 640/620 (man får slå av lite i hög sjö), Smuggler 21 HT skarpt V skrov, Bella 640, Yamarine Big ride 600 HT, Wellcraft, Flipper flash 600 (om man inte har krav på stort utrymme i ruffen), Jaws 24 (130`000:-) skarpt V skrov. Här var ju lite tips som kom upp i tanken, har haft fler men du vet ålderns höst osv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 3 Maj , 2018 Tack så mycket för tipsen! Föredrar utombordare då jag tycker det är enklare och greja med men spelar ingen större roll... Någon som vet något om Wellcraft 21 och 216 t.ex.? Även andra märken o modeller jag inte bör titta på, som t.ex. Sea Ray, Regal, Glastron och liknande tas tacksamt emot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 3 Maj , 2018 Bra skrov för hav? En 21-fotare är alldeles för lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 3 Maj , 2018 3 timmar sedan skrev modifieradvega: Bra skrov för hav? En 21-fotare är alldeles för lite. Inte nödvändigtvis. 21 fots skrov kan vara bra om det inte går jättehöga gäss förstås. auxvoice sa ju 100`000:- och lite över. Tror du att man hittar en något sånär mordern 23 fotare eller större för den summan?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 4 Maj , 2018 12 timmar sedan skrev modifieradvega: Bra skrov för hav? En 21-fotare är alldeles för lite. De duger utmärkt, jag behöver inte din båt jag skrev hav då jag inte ville ha ett u-format skrov. Har nu 5m och 40 knop men det plaskar lite för mycket då det blåser nästan alltid... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 4 Maj , 2018 Du får inte min båt iallafall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 4 Maj , 2018 Vill du ha en bra sjöbåt så kan ju en Coronet 21 DC vara något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 5 Maj , 2018 Jag skulle kollat på nimbus 22dc, du kan få dem för vettiga pengar och de klarar bra sjö! även ockelbona är fina, sedan har du lancerna (chris craft) också bra i sjön! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 5 Maj , 2018 18 timmar sedan skrev Gelis: Vill du ha en bra sjöbåt så kan ju en Coronet 21 DC vara något. Tack men tyvärr för gammalt för mig, söker något lite mer modernt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 5 Maj , 2018 (redigerade) 1 timme sedan skrev danzo: Jag skulle kollat på nimbus 22dc, du kan få dem för vettiga pengar och de klarar bra sjö! även ockelbona är fina, sedan har du lancerna (chris craft) också bra i sjön! Tack för tipsen! Nimbusen kanske kan va ett alternativ att kolla på Gillar Chris Craft 260 men är tyvärr lite för dyr och för lång för min båtplats... Redigerad 5 Maj , 2018 av auxvoice Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Maj , 2018 (redigerade) Nimbusen är i princip en Coronet 21/22 DC i modernare tappning, då Nimbus köpte formarna till skrovet av Coronet när dom gick i KK. Då skrovet är ett av dom bästa i storleksklassen så är Nimbus 21/22 DC inget dåligt val. Redigerad 5 Maj , 2018 av Gelis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 7 Maj , 2018 du har även Maxi 680, fin också=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 7 Maj , 2018 (redigerade) 2018-05-05 vid 15:35 skrev danzo: Jag skulle kollat på nimbus 22dc, du kan få dem för vettiga pengar och de klarar bra sjö! även ockelbona är fina, sedan har du lancerna (chris craft) också bra i sjön! Ser fina ut, dock inte så praktiskt med en enda ruta man ej kan gå genom vad vet du om dom? Redigerad 7 Maj , 2018 av auxvoice Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 7 Maj , 2018 (redigerade) 7 timmar sedan skrev danzo: du har även Maxi 680, fin också=) Ser ut som ett alternativ Pelle Petterson bordar ju för kvalité? Redigerad 7 Maj , 2018 av auxvoice Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 7 Maj , 2018 Någon som vet något om de amerikanska båtarna t.ex.Chris Craft, Wellcraft, Stingray, Regal, Sea Ray, Bayliner, Stingray, Monterey, Chaparral i denna klass? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 9 Maj , 2018 Hej, Jag har en Chris Craft Concept 21 med ruff i fören och solbädd bak. Går fint i sjön. Marchfart ligger på 30 knop med en förbrukning på 1.2 l distansen. V8 ljudet mullrar fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 10 Maj , 2018 2018-05-07 vid 20:29 skrev auxvoice: Ser fina ut, dock inte så praktiskt med en enda ruta man ej kan gå genom vad vet du om dom? Vet att de nyare har öppning i mitten på rutan, så borde finns alternativ att kanske byta, men inget jag vet så mycket om, om det nu är Nimbus 22dc du pratar om=) Men ingen utav de jag nämt har egentligen någon ruta att gå igenom, om det är ett måste så finns de ju ryds 620 dc21 dc23, men dessa är ju lite dyrare då de är nyare. när de kommer till maxi 680 så håller jag med när det kommer till kvalité, framför allt så är det en tidlös båt och det är där jag tycker Skandinaviska båtar är bättre än de amerikanska. Men de båtarna du nämner är inga dåliga båtar på något alls sätt, tror det är mer så att antingen gillar du amerikanska båtar eller så gör du inte de=) Fjord har en del vettiga båtar också, börjar dock bli gamla men bra båtar också=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 20 Maj , 2018 Blev en Four winns 205, tack för alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser