Kvinnornasman 7 Postad 1 Maj , 2018 Hej. När jag har googlat på AQ 145 har jag sett att vissa modeller har en ljuddämpare ovan förgasaren, antar att detta är en insugningsljuddämpare. När jag kollar på marinepartserurope så ser jag att denna artikel har utgått. Är det någon som vet om detta är något man kan få tag på? lär ju göra en avsevärd stor skillnad på ljudnivå. Kanske ska tillägga att jag har 2 förgasare(osäker på skillnaden mellan aq145 a och b). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 785 Postad 1 Maj , 2018 (redigerade) Nja, det är väl mer en flamdämpare. Gör så att inte det ska slå ut några flammer. Även vevhusvent går in i burken. Brukar bara var en plåtlåda med mässingsfilter, så någon ljuddämpande får du inte. Har likvärdig på min V8. Redigerad 1 Maj , 2018 av patrikflink 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 1 Maj , 2018 7 timmar sedan, patrikflink säger: Nja, det är väl mer en flamdämpare. Gör så att inte det ska slå ut några flammer. Även vevhusvent går in i burken. Brukar bara var en plåtlåda med mässingsfilter, så någon ljuddämpande får du inte. Har likvärdig på min V8. Okej, då har jag missuppfattat! tack för infon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 2 Maj , 2018 Flamdämparna är runda och två, sitter en på vardera förgasaren. Därutöver finns det en plastkåpa som täcker flamdämparna, tror det är den du menar. Om den har ljuddämpande egenskaper också vet jag inte, men det finns ingen isolering eller så på insidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 2 Maj , 2018 Den svarta plastkåpan är just en insugningsljuddämpare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 2 Maj , 2018 6 minuter sedan, Rollen säger: Den svarta plastkåpan är just en insugningsljuddämpare. Det var det jag syftade på! det borde ju göra en stor skillnad i ljudnivå. Men verkar vara svårt att hitta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 2 Maj , 2018 Vilen burk som helst klädd med isolering invändigt gör stor skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 2 Maj , 2018 2 timmar sedan, Kvinnornasman säger: Det var det jag syftade på! det borde ju göra en stor skillnad i ljudnivå. Men verkar vara svårt att hitta. Prova med MMS i Västerås han har nog skrotat en del motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 17 Maj , 2018 2018-05-02 vid 23:39 skrev bhemac: Vilen burk som helst klädd med isolering invändigt gör stor skillnad. Ja jag vet att du tidigare hjälpt mig med information om att bygga en låda/burk angående luftintaget till motorn. Men du menar alltså att man även skulle kunna bygga en insugningsljuddämpare? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser