Kajja 18 Postad 26 September , 2018 Håhåjaja länken måste man inte ta bokstavligt man kan faktiskt leta efter sin egen motor på nätet hur man byter hylsa.Var som jag skrev byte hylsa i bussen utan att ta av toppen inga märkvärdiga saker bara tidsödande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Azguz 105 Postad 29 September , 2018 2018-09-26 vid 11:48 skrev Kajja: Håhåjaja länken måste man inte ta bokstavligt man kan faktiskt leta efter sin egen motor på nätet hur man byter hylsa.Var som jag skrev byte hylsa i bussen utan att ta av toppen inga märkvärdiga saker bara tidsödande. Jo, jo, jag har ju instruktionerna högst upp men den stora skillnaden var ju att "flaring tool" som expanderar hylsans "pip" var väsentligt annorlunda på just den jag har Utifrån hur den beskrivningen är från volvos verkstadsmanual ska man köra "flaring tool" i botten och sen ska man typ fila ner kopparutstiket på toppen till max 1 mm. Frågan är ju varför? Kommer kopparen slå i kolven annars? Eller kommer den täcka spridarbilden? Eller vad är det som gör att man "måste" ta av toppen för att justera det till max 1 mm? Varför spelar det roll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kajja 18 Postad 29 September , 2018 Det verktyget du skruvar i gör att den expanderar och suger tag i hylsan så att du kan få upp den .När du fått upp hylsan så ser du hur lång spetsen är och ser till att den nya kopparhylsan har exakt samma mått som din gamla.Var noga med rengöringen i botten . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser