Rolle85 69 Postad 29 April , 2018 Denna säsong börjar inte kul.. När jag vrider på nyckeln så snurrar det lilla kugghjulet på startmotorn men den hoppar inte upp i den stora kuggkransen.. Vad kan vara fel, vad behöver jag byta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 29 April , 2018 Hur hittar jag nya relän? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 29 April , 2018 Hansen kanske har? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 29 April , 2018 en kollega sa att om den spinner så är de inget fel på reläna =/ Nån som vet annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 29 April , 2018 12 minuter sedan, Rolle85 säger: en kollega sa att om den spinner så är de inget fel på reläna =/ Nån som vet annat? Prova ett bättre batteri kan hjälpa ev plocka väck drevet och rengör drev och axel ingen olja eller fett möjligtvis torrteflon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarinoMan 1 Postad 29 April , 2018 Är batteriet OK ? Ha en komppis som mäter batteriet medan du startar. Rasar spänningen , kanske under 10 V, så är batteriet in finalen.Prova isåfall ett annat batteri.Du har givetvis laddat det under vintern och haft åtmintone ena polen bortkopplad ! Köp inga reläer i det här skedet. Jag kan inte kommentera mer för min erfarenhet kommer inte från aktersnurror. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 29 April , 2018 Batteriet har stått i garaget med underhållsladdare hela vintern. Mäter typ 13V på det så det verkar bra. Hur smörjer jag det du nämner? Finns det någon video typ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 29 April , 2018 jag petade på den lilla kransen o då rör den sig uppåt. Den klarade att kranka en gång sen så bara spann den igen vid nästa krank... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 29 April , 2018 får väl lossa den imorgon och se att det inte är något med anslutningarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarinoMan 1 Postad 29 April , 2018 Rolle85 ". Den klarade att kranka en gång sen så bara spann den igen vid nästa krank... " Just dethär tyder på batteriet inte är OK.Det orkade en gång och sen var det slut. Ett dåligt batteri visar nog OK tomgågsspänning (utan belastning) men det kan inte starta en motor (nu med belastning).Innan du gör någåt mer lönar det sig att mätä spänningen eller prova med ett batteri som du vet funkar, t.ex bilens batteri. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 April , 2018 Startdrevet slungas fram av centrifugalkraften, är batteriet för dåligt orkar inte drevet ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 30 April , 2018 Hej, inget fel på batteriet, maxladdat. Felet låg istället I att den lilla kransen som slungar upp fastnade I sitt startläge. Genom att stoppa in en distans som gör att kransen inte kan åka till bottenläge så löstes problemet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarinoMan 1 Postad 30 April , 2018 grattis Rolle 85 Du hittade felet, konstigt att snurran funkat så här länge ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 1 Maj , 2018 vad menar du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarinoMan 1 Postad 4 Maj , 2018 Det att hur uppkom felet först nu . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser