aftersun 1 Postad 27 April , 2018 Hej, Av någon märklig anledning så står där vatten i skrovet som länspumpen kör ut emellanåt. Jag tror att det kommer ovanifrån med regnvatten eller när jag tvättar däcket. Har någon av er andra haft samma utmaning? Något tips på hur det kan komma in? Har modellen med kabin (ej aft) och däcksluckor i aktern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 502 Postad 27 April , 2018 När jag för länge sen just hade köpt min styrpulpetare upptäckte jag vatten i mellanskrovet. Kunde inte fatta hur det kommit in och gick igenom alla möjliga ställen (trodde jag). Firman som sålde båten hade en rutinerad kille som direkt frågade om jag hade båten liggande med aktern mot vinden. Eftersom jag svarade ja på den frågan var felsökningen klar för hans del. Det var en damask runt kablarna till utombordaren som inte var tät. Han drog åt runt damasken och tömde innerskrovet. Case closed. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser