Maxum2300 0 Postad 22 April , 2018 Hej! Har bytt drev på min maxum till ett alldeles nytt. Allting funkar som det ska osv. Men! Jag har ett "sjungande" ljud när jag ligger i pendlarfart, är det för att allting är nytt eller är något fel? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 795 Postad 22 April , 2018 Bytes stödlagret i samband med drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum2300 0 Postad 22 April , 2018 10 minuter sedan, patrikflink säger: Bytes stödlagret i samband med drevet? Nej det gjorde jag Inte, tyckte det kändes bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 795 Postad 22 April , 2018 Oljud är ju alltid en väckarklocka att något är fel. Låter det annorlunda när du girar fullt BB resp SB? Låter det annorlunda nu du trimmar upp resp ner? Har du monterar eller en firma/varv? Reklamation isåfall. Om jag vore du så skulle jag lyfta upp och kolla oljan, glapp osv. Inte kul med ras på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 23 April , 2018 Ljud eller oljud🤔 Vad är pendlarfart? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum2300 0 Postad 23 April , 2018 18 timmar sedan, patrikflink säger: Oljud är ju alltid en väckarklocka att något är fel. Låter det annorlunda när du girar fullt BB resp SB? Låter det annorlunda nu du trimmar upp resp ner? Har du monterar eller en firma/varv? Reklamation isåfall. Om jag vore du så skulle jag lyfta upp och kolla oljan, glapp osv. Inte kul med ras på sjön. Lite otäckt efter storras på motor och drev förra sommaren.. Jag har monterat allt själv. Oljan ser bra ut men man blir ändå orolig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum2300 0 Postad 23 April , 2018 6 timmar sedan, BerraS säger: Ljud eller oljud🤔 Vad är pendlarfart? Ljud , inget skärande lite sjungande eller vad man ska säga! 23 knop ungefär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 April , 2018 Riktade du motorn med det därför avsedda specialverktyget före montering av drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 795 Postad 23 April , 2018 40 minuter sedan, Maxum2300 säger: Lite otäckt efter storras på motor och drev förra sommaren.. Jag har monterat allt själv. Oljan ser bra ut men man blir ändå orolig Hur vet du att oljan i drevet såg bra ut? Räcker tyvärr inte att bara titta på behållaren i motorrumet. Som Eld skrev, centrerings verktyget, använde du det? Jag tror att du använde det då jag hade skitsvårt att få in axeln på mitt drev utan det, omöjligt utan den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum2300 0 Postad 23 April , 2018 1 timme sedan, Eld- säger: Riktade du motorn med det därför avsedda specialverktyget före montering av drevet? Jajjemen ! Annars får man väl inte dit drevet?🤔 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum2300 0 Postad 23 April , 2018 1 timme sedan, patrikflink säger: Hur vet du att oljan i drevet såg bra ut? Räcker tyvärr inte att bara titta på behållaren i motorrumet. Som Eld skrev, centrerings verktyget, använde du det? Jag tror att du använde det då jag hade skitsvårt att få in axeln på mitt drev utan det, omöjligt utan den. Jag har båten hemma i verkstan och tömde ur all olja i en genomskinlig burk. Ser kanon ut! Precis! Man får inte dit grejerna utan.. det låter som sagt inte högt och inte skärande, tror inte att det är någon lager. Tänker mer om det kan vara för att allt är nytt 🤔 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lawner 3 Postad 23 April , 2018 Va det några spån på magneten i oljepluggen? Tycker spontant att konstigt ljud i nya grejer känns fel. Om du har den på land är det väll bara att koppla på vatten för kylning och köra lite. Blir ju mer motorljud än i vattnet men oljudet borde ju således också bli högre på land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum2300 0 Postad 24 April , 2018 9 timmar sedan, Lawner säger: Va det några spån på magneten i oljepluggen? Tycker spontant att konstigt ljud i nya grejer känns fel. Om du har den på land är det väll bara att koppla på vatten för kylning och köra lite. Blir ju mer motorljud än i vattnet men oljudet borde ju således också bli högre på land. Inte det heller.. Ja jag ska känna och klämma lite mer.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser