K_Haddock 45 Postad 14 April , 2018 Vad tror ni om det här paketet? Är det något att satsa på?http://www.ssbilbehor.se/simrad/ekolod/simrad-go9-xse-paket-4g-radartotalscan-5848?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 15 April , 2018 Jag tror inte du kommer bli besviken. Radarn är den bästa på marknaden, jag har jämfört. Min Furuno ser det mesta men 4G ser allt. Ekolodet har jag sett hos fiskegalen kompis. Riktigt najs, det får nog bli en sådan med tiden men först ska mitt framåtseende lod monteras. Jag har två plotters, ett B&G som motsvarar GO9 samt en Simrad NSS. NSSen tycker jag är mer lättjobbad, inte minst med sin ratt. Men man kan inte få allt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 8 Juli , 2018 (redigerade) Nu installerat. Har köpt en bok också. Det var lite knepigare att använda än jag trott. Tänker köra med radarn påslagen hela tiden nu, oavsett väder vind och sikt. Tack bhemac! (ekolodet tänker jag inte montera, inte i år i alla fall) Saknar dock redan en plotter med knappar och vred; touchskärm i all glans ... Redigerad 8 Juli , 2018 av K_Haddock Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 8 Juli , 2018 3 timmar sedan skrev K_Haddock: Saknar dock redan en plotter med knappar och vred; touchskärm i all glans ... Det är jul i år också Använd den mycket så vänjer du dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 12 Juli , 2018 (redigerade) Att läsa om, gör praktiken lättare förståelig. Solen steker hytt intill bastuvärme, vi kör på en stund till, frågar jag min tioåriga son, som får agera utkik, medans mina fingrar far över denna skärm. Nää, pappa, nu orkar jag inte längre, kan vi bada nu? Okay, vi går in till hamn nu, vill du styra då? - Ja! Redigerad 12 Juli , 2018 av K_Haddock 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser