dara 0 Postad 27 Maj , 2005 Någon som har några tips för att trimma en 4hk tvåtaktad Tohatsu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 27 Maj , 2005 Gör så här: Sett in en annons 4hk Tohatsu säljes. Sedan köper du en 9,9hk Tohatsu. Trimmningen klar :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 27 Maj , 2005 Å sen när du köpt en 9,9hk Tohatsu så byter du strypbricka på den så har du en 15hk..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst tom Postad 27 Maj , 2005 Japp... 19 hk är inga problem.. köp bara en strut o sätt på huvudet,glöm inte att du måste ha 1% superlim i bränslet. Tom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0176262068 0 Postad 27 Maj , 2005 Lämna in den till en Tohatsu-verkstad, det är bara bladventilstoppet som skiljer mot 5 hk, enkelt fixat på några minuter, men väldigt viktigt att det blir rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 28 Maj , 2005 Man kan montera en turbo samt kompressor. Måste bestycka om förgasaren samt bygga om den till metanoldrift. Sätt en birdcatcher på motorkåpan så det blir ett bra luftflöde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 28 Maj , 2005 Hej! Hur det är med just Tohatsu 4 hk vet jag inte, men deras 9,9 är egentligen en strypt 15 hk. Tar man bort strypningen på en 9,9 får man således 15 hk. Strypningen på 9,9 hk tar man bort genom att ta bort en metallbricka som hindrar att gasviren kan dras ut till maxläget. Alltså är det mycket enkelt att trimma en Tohatsu 9,9. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst David Nilsson Postad 28 Maj , 2005 sitter den metallbrickn på undersidan av gashandtaget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 29 Maj , 2005 Nej, under motorkåpan: Gasviren går in genom motorkåpan. Kabelns ände sitter fast i ett gasreglage som du lätt hittar när du ökar/minskar på gasen eftersom denna rör på sig då. Där....vid kabelns ände/reglage alltså....sitter strypningen på 9,9 hk och på vissa andra fabrikat och modeller. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 29 Maj , 2005 hej har en yamaha 6a o den är identisk med en 8 kusars är det en strypt 8a samma block o förgasare tänkte ha den som trollingmotor på en flipper. är det någon som vet någonting om detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ggfinnborg 0 Postad 7 April , 2011 såg att du skrev det där för väldigt länge sen men vet du var bladventilstoppet sitter någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrTN 0 Postad 29 Juli , 2013 Hej. Jag har trimmat en 4hk Tohatsu 2005 till 5hk genom att öppna den stängda reedventilen innanför förgasaren. Låssade förgasaren och innanför vid insuget på motorsidan sitter två membran, ett övre och ett undre. Det undre öppnar med ett litet käppljud och man försiktigt trycker med en tändsticka. Det övre är låst, troligen med ett litet städ på insida. Jag tog och tejpade en bitmejsel (rund yta) utan bits förstås, och knackade sedan försiktigt på det övre membranet, och se, då blev det också öppet, och gav ifrån sig det där knäppljudet. Båda membranen öppnar bara någon millimeter, men mortorn varvar nu upp ordentligt. Såg sedan att det är ett annat lågfartsmunstycke till 5 hk och annan nålventil. Köpte nytt munstycke men ingen nålventil från USA men kan inte säga att det gjorde någon störren skillnad på tomgången, lite lugnare kanske vid smygfart. På toppvarv går den nu som den ska, full rulle. Hej då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser