Fisherman_20 0 Postad 26 Maj , 2005 Har en äldre Fisherman 20 AR där jag upptäckt ett antal sprickor under vattenlinjen i bakre/mittre delen av skrovet. Sprickorna löper längs med, i vinkeln mellan borden(visst heter det så, alltså brädorna som löper i båtens längdriktning). Detta är tydligen inget nytt för jag kan se att botten i detta område tidigare lagats med glasfiber/polyester och övermålats. Båten tar ej in vatten(ännu): Jag antar dock att detta bör åtgärdas. Min tanke efter diverse läsning här och på olika tillverkares hemsidor är att jag slipar ned till glasfiber skiktet i området runt sprickorna. Sedan lägga på 1-2 lager glasfiberremsor med epoxi avsluta med övelackning osv. Någon som provat att laga denna typ av skada ? Ej viktigt med perfekt finish bara båten blir stark och håller vattnet på rätt sida om skrovet. Tacksam för alla kloka råd jag kan få ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst pro Postad 27 Maj , 2005 Nej vet du vad....strunta i det bara bagateller...kör bara.. Det håller säkert... // Pro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 27 Maj , 2005 hej släpper det i dom gammla lagningarna så måste du åtgärda det slipa och plasta om. har du otur så kan hela den gammla lagningen losna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser