Eldarns 0 Postad 22 Mars , 2018 (redigerade) Hej alla båtägare / blivande båtägare, Jag tänkte kolla om ni skulle kunna hjälpa mig med en sak. Jag har startat ett företag som heter Marindekaler.se där vi bland annat kommer att sälja hela dekalkit till utombordare. Dekalerna kommer man att kunna sätta över originaldekalerna eller så ersätter man originalet med våra. Väldgt enkelt och något ni enkelt kommer att kunna göra själva. Det som skiljer vår produkt från original är framför allt att vi nytttjar nästan hela motorns yta, vilket gör att hela motorn och båten får ett ordentlig lyft. För att börja i rätt ända kring det hela så har jag skapat en undersökning som jag hoppas att så många som möjligt av er har möjlighet att besvara. Det vi vill få ut av undersökningen är helt enkelt behovet kring vår produkt och lite information om vad det är för motorer som snurrar i vårt avlånga land. Som tack för att ni ställer upp i undersökningen så kommer ni att erhålla en exklusiv rabattkod så snart sidan är klar. Här kan ni läsa mer och vara med i undersökningen, http://bit.ly/2u2H9MU Redigerad 22 Mars , 2018 av Eldarns Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 22 Mars , 2018 Originaldekaler finns att köpa billigast på ebay men jag tycker ändå det är dyrt med ett dekalkitt därifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 66 Postad 22 Mars , 2018 Är syftet primärt att samla in e-postadresser? Ni vill ha svar antingen man äger motor eller ej och man måste ange effekt och fabrikat på motorn man inte äger!? Låter "rätt" udda som marknadsundersökning/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eldarns 0 Postad 22 Mars , 2018 36 minuter sedan, s841 säger: Är syftet primärt att samla in e-postadresser? Ni vill ha svar antingen man äger motor eller ej och man måste ange effekt och fabrikat på motorn man inte äger!? Låter "rätt" udda som marknadsundersökning/C Hej, Syftet med undersökningen är att undersöka om det förligger något intresse för vår produkt och även att samla in information från båtägare runt om i landet, motorstorlekar och årsmodeller etc. Även om man inte har en utombordare men har för avsikt att köpa en så vill vi veta vad det är man är ute efter då vi måste manuellt scanna hela motorkåpa. Så vi vill inte stå och lägga ner de timmar de tar på motorer som ingen använder, därav frågorna. Tids nog så kommer vi ha till alla motorer men i början så måste vi prioritera rätt. Sen behöver vi epostadressen för att kunna kontakta er som varit med i undersökningen och skicka ut rabattkoden, vilket är belöningen för deltagandet. Angående Originaldekalerna så är det just dem vi ersätter. Vi kommer även att sälja originaldekaler men det kommer inte att vara vårt fokusområde rent intialt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 66 Postad 23 Mars , 2018 Ok, då förstår jag, men är man inte intresserad av att "uppdatera" sin motor så är rabatten rätt värdelös. Och tyvärr är det så att många företag "bombar" konsumenten med erbjudanden i en aldrig sinande ström. Det hade varit till hjälp i undersökningen om ni tagit med prisnivå, hur vet den presumtive kunden annars vad de tar ställning till? Hur många kan tänka sig en dekal för 200, 500 eller 1000 kronor? (Nej jag har ingen aning om vad en stor dekal kostar) Jag tror marknaden är rätt liten. Visst sportfiskare/guider som vill ha en egen stark profil, men hur många är de? Men är avansen tillräckligt bra på varje enhet kan det vara lönsamt, men jag antar att de är mer ett hobby/sidoprojekt till annan verksamhet?/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eldarns 0 Postad 23 Mars , 2018 1 timme sedan, s841 säger: Ok, då förstår jag, men är man inte intresserad av att "uppdatera" sin motor så är rabatten rätt värdelös. Och tyvärr är det så att många företag "bombar" konsumenten med erbjudanden i en aldrig sinande ström. Det hade varit till hjälp i undersökningen om ni tagit med prisnivå, hur vet den presumtive kunden annars vad de tar ställning till? Hur många kan tänka sig en dekal för 200, 500 eller 1000 kronor? (Nej jag har ingen aning om vad en stor dekal kostar) Jag tror marknaden är rätt liten. Visst sportfiskare/guider som vill ha en egen stark profil, men hur många är de? Men är avansen tillräckligt bra på varje enhet kan det vara lönsamt, men jag antar att de är mer ett hobby/sidoprojekt till annan verksamhet?/C Priserna kommer att variera beroende på motorstorlek och val av design. Till vår stora förvåning så ser vi det största intresset från folket som använder båten till dagsutflykter och inte sportfiske som vi från början trodde, även om andelen sportfiskare är väldigt stor. Anledningen till gäddan som syns i exmpelkittet var att vi undersökte möjligheten kring att printa fotokvalitet på mönstret. Du får gärna gå in på marindekaler.se och anmäla din epost så kan du hålla dig uppdaterad kring utveckligen av vår produkt, jag tror nog att du kommer finna en eller flera designs som du kommer att gilla och inte bara uppleva oss som ett företag som "bombar" dig med ointressant innehåll. Om jag mot förmodan skulle ha fel så kan du enkelt avregistrera dig från utskicket. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 23 Mars , 2018 13 minuter sedan, Eldarns säger: Priserna kommer att variera beroende på motorstorlek och val av design. Till vår stora förvåning så ser vi det största intresset från folket som använder båten till dagsutflykter och inte sportfiske som vi från början trodde, även om andelen sportfiskare är väldigt stor. Anledningen till gäddan som syns i exmpelkittet var att vi undersökte möjligheten kring att printa fotokvalitet på mönstret. Du får gärna gå in på marindekaler.se och anmäla din epost så kan du hålla dig uppdaterad kring utveckligen av vår produkt, jag tror nog att du kommer finna en eller flera designs som du kommer att gilla och inte bara uppleva oss som ett företag som "bombar" dig med ointressant innehåll. Om jag mot förmodan skulle ha fel så kan du enkelt avregistrera dig från utskicket. /Johan Dagsutflykter å annat häng kan ju vara lite show-up. är iden stöldskydd? folk pimpar ju gräsklippare, det gjorde mina barn åxå när dom va små. Dom målade ögon mun mm. med fönstermålningsfärger å fixade faktiskt typ samma fast dekaler för 5år sen när den första gick i pension. Den typen av pimpning kan nog va lite skoj. Att sportfiskare inte är intresserade känns väl rätt logiskt. båten för dom är nog verktyg för att komma till fiskeställen att hålla spön och utrustning mm. Dom lägger nog energi å resurser på att hitta fisk locka fisk fånga fisk. fisken väljer byte men bryr sig nog mindre om hur båt, motor mm. ser ut. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eldarns 0 Postad 26 Mars , 2018 På 2018-03-23 på 11:14, Caribic410 säger: Dagsutflykter å annat häng kan ju vara lite show-up. är iden stöldskydd? folk pimpar ju gräsklippare, det gjorde mina barn åxå när dom va små. Dom målade ögon mun mm. med fönstermålningsfärger å fixade faktiskt typ samma fast dekaler för 5år sen när den första gick i pension. Den typen av pimpning kan nog va lite skoj. Att sportfiskare inte är intresserade känns väl rätt logiskt. båten för dom är nog verktyg för att komma till fiskeställen att hålla spön och utrustning mm. Dom lägger nog energi å resurser på att hitta fisk locka fisk fånga fisk. fisken väljer byte men bryr sig nog mindre om hur båt, motor mm. ser ut. Vi är i en dialog tillsammans med en "DNA-aktör" i dagsläget och om allt löper på enligt plan så kommer dekalerna att levereras med spårbara DNA-märkningar och det innebär att vi även skulle kunna upprätta ett samarbete med Polisen. Tanken från början var inte att vi skulle göra detta som ett stöldskydd men då många har efterfrågat just det så kommer vi att se över alla möjligheter som finns kring det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser