can77 1 Postad 26 Maj , 2005 Tjena Tänkte höra om ni har lite tips på vilka båtar jag skall kolla efter då jag söker båt med snygga linjer ex IF, RJ85. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
can77 1 Postad 26 Maj , 2005 Ja just det ja, tänkte höra en sak till. Såg en OOOotroligt läcker båt häromdan ca 12m lång och kanske 2-2,5 m bred, riktigt smäcker med andra ord. Överbyggnaden var jätteliten, tror det var trädäck men är inte säker (kommer inte ihåg riktigt var så tagen av skrovformen).Någon som har en aning om vad det kan ha varit för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 26 Maj , 2005 Varför inte en Carerra Helsman? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 26 Maj , 2005 Eller Lady, hennes storsyrra. Hon är ju rätt läcker. Snabb är hon också eller var då hon föddes. Men nu är ju båtarna som ser klumpigare ut snabbare. Kanske att man ändrar uppfattning om vad som är vackert med tiden, ung. som med mode men det är sällsynt segt med båtar. Tar nog 100 år innan man möjligen ändrar uppfattning. Hallå Lady Grace, är du där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 26 Maj , 2005 Jag såg den här idag.. Ganska snygga linjer.. :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 26 Maj , 2005 Är bilden tagen i Karlskrona? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
can77 1 Postad 26 Maj , 2005 Kikade lite på sailguide och jag tror det var en Lady Helsman vi kikade på. Oj Oj OJ! Sicken båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 26 Maj , 2005 Japp den är tagen nere vid Tallebryggan du får gå ner och ta dig en titt Thure Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Big1 0 Postad 29 Maj , 2005 Satan skön båt .. dock så tycker ja den där å andra nyare svan båtar HELT har stilen efter förra generationens X-båtar, väldigt lika. Inge fel i det då dom är riktigt sjyssta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hujja Postad 30 Maj , 2005 Den skapelsen på bilden är ju kanonful. Alla nya båtar (nästan) ser ut som dom seglat in i en vägg, dessutm otroligt baktunga i linjerna. Hua! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 30 Maj , 2005 Jodu. En LH är mycket vacker. Annars finns ju även swanbåtarna, ex Swan38... Fast då hamnar vi i en annan prisgrupp. Helmsman är nog mer båt per krona tror jag, även om swankvaliteten säkert är bättre. Såklart är ju Shipman 28 också en skönhet. Bara så det är sagt ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 30 Maj , 2005 Fantasi är segelbåten med snyggast linjer. Dom är svenska och byggs på källviken! ruggigt läckra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mange Postad 30 Maj , 2005 [RÖD]SMARAGD[/RÖD] 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mange Postad 30 Maj , 2005 Stora båtar = vackra båtar brukar man säga. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mandus 0 Postad 30 Maj , 2005 Najad 511 slår det mesta..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Le Canard Postad 30 Maj , 2005 Cayennen är rätt läcker! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marthna_L 0 Postad 30 Maj , 2005 Wasa Atlantic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skallgrim 0 Postad 30 Maj , 2005 RJ85 eller Mälar 22... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skallgrim 0 Postad 30 Maj , 2005 Eller varför inte en Tiger.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser