majo01 0 Postad 9 Mars , 2018 Har någon tips på reseförsäkring som skall gälla för segling över Atlanten? Segling över hav räknas tydligen som extremt och premierna lär väl vara därefter också. Samtidigt skulle jag vara tacksam för tips om ansvarsförsäkring för båten också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Mars , 2018 Jag har aldrig tänkt på reseförsäkring under segelturer. Hemma eller borta. Vad är reseförsäkring i detta fall för dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 460 Postad 9 Mars , 2018 En reseförsökring - som jag ser det - tar vid när hemförsäkringens olycksfalls- och sakskydd upphör efter 45 dagar utomlands. Rätt trist att komma fram till Västindien, bli nerslagen och rånad och sedan inse att man inte får någon ersättning för sjukvård och det som stulits. Dessvärre har jag för mig att reseförsäkringen och även hemförsäkringens resedel - bara gäller 250 M från kusten eller om det bara var 250 km. Bara vaga minnen så fråga vad som gäller innan du tecknar försäkringen. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser