boman68 1 Postad 3 Mars , 2018 Hej, har plastat en badbrygga som måste ha stöd/stag infästa i aktern under vattenyta.. Ska jag borra igenom akerspegeln, genomgående bult och stora brickor på insidan, täta med sika? Eller bara skruva in i aktern så det inte går igenom skrovet, täta med sika. Stag blir av 32mm rf rör med beslag enligt bild. Mvh. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 3 Mars , 2018 Hål under vattenlinjen kommer förr eller senare att släppa in vatten till distansmaterialet i aktern. Överväg att sätta ett stöd på varje sida från badbryggan och uppåt, då ska brickan vara på insidan, vid ditt tänkta montage ska brickan vara på yttersidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trucker1 94 Postad 3 Mars , 2018 På min båt har dom monterat en brygga med liknande stag som din,nu har jag en helrenoverad båt och tänker limma fast en kloss mot akterspegeln som jag skruvar i. Men fick jag välja så gör infästning uppåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boman68 1 Postad 3 Mars , 2018 Ok tack för svar, jag kanske ska tänka om lite. Har inte möjlighet att sätta dom uppåt då det är en förlägning av befintlig badbrygga. Hittade en bild på nätet som jag tror kan funka med lite svetsning, och dra infästningen ovanför vatteniljen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser