nilsnobbing 152 Postad 1 Mars , 2018 (redigerade) Hej! Jag är lite nyfiken på Dufour T7, är det någon som har egen erfarenhet av den? Jag vet, det är lite av en uddabåt här i landet, men fråga kan man alltid. Påminner om en Litorina och jag gillar konceptet. Trailerbar och hyggligt bobar, särskilt med sittbrunnstält. Och om någon känner till en båt som är till salu får ni gärna tipsa. Allt gott! Nils Nobbing Redigerad 1 Mars , 2018 av nilsnobbing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
69328 0 Postad 26 Juli , 2018 Jag har en Dufour T7 som jag seglat en del med. Den seglar förvånansvärt bra för att vara så bred och med ett djupgående på 0,3-1,20. Det ringa djupgåendet gör båten extra trevligt att lägga till med (Det är bara att segla rätt upp på stranden) eller in i den grundaste vik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 27 Juli , 2018 Tackar för svar! Det lär väl inte finnas så många i Sverige, har du den som var till salu i fjol? Jag köpte båt i sommar, den svenske kusinen Litorina. Bygger på samma koncept ungefär. Har inte seglat så himla mycket än men den seglat fint den också. Mvh Nils Nobbing Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
69328 0 Postad 1 Augusti , 2018 Kappseglare mot en Litorina för många år sedan, det var när båten var ny på marknaden och kunde konstatera att den kryssade inte så bra men kompenserade det på öppna bogar då den tog bra fart. Roligt med lite udda båtar. har Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser