Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

Jag är lite nyfiken på Dufour T7, är det någon som har egen erfarenhet av den? Jag vet, det är lite av en uddabåt här i landet, men fråga kan man alltid. Påminner om en Litorina och jag gillar konceptet. Trailerbar och hyggligt bobar, särskilt med sittbrunnstält.

Och om någon känner till en båt som är till salu får ni gärna tipsa.

Allt gott!

Nils Nobbing

Redigerad av nilsnobbing

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Dufour T7 som jag seglat en del med. Den seglar förvånansvärt bra för att vara så bred och med ett djupgående på 0,3-1,20.

Det ringa djupgåendet gör båten extra trevligt att lägga till med (Det är bara att segla rätt upp på stranden) eller in i den grundaste vik. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svar! Det lär väl inte finnas så många i Sverige, har du den som var till salu i fjol? 

Jag köpte båt i sommar, den svenske kusinen Litorina. Bygger på samma koncept ungefär. Har inte seglat så himla mycket än men den seglat fint den också. 

Mvh 

Nils Nobbing 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kappseglare mot en Litorina för många år sedan, det var när båten var ny på marknaden och kunde konstatera att den kryssade inte så bra men kompenserade det på öppna bogar då den tog bra fart. Roligt med lite udda båtar. har

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...