Axe 1 Postad 28 Februari , 2018 Hej, Jag skulle behöva hjälp att få veta vad de här instrumenten är till för? Behöver nämligen koppla bort dom pga en renovering av väggen bakom, och sen sätta dit dom igen. Men om de är väldigt känsliga eller innehåller hydraulik så tänker jag att det kan vara bra att veta vad det är jag kopplar bort innan jag börjar skruva.! Allt gott och tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 28 Februari , 2018 Tändkula? Översta är någon form av expansionstank, kan bli söligt att ta bort. Nr 2 är en gammal fin tankmätare till villaoljetank,i röret går det bara luft men det finns någon vätska i instrumentet så lägg det inte ner. Nedersta är någon manometer, gissningsvis sjövattentryck. Inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Axe 0 Postad 28 Februari , 2018 11 hours ago, bhemac said: Tändkula? Översta är någon form av expansionstank, kan bli söligt att ta bort. Nr 2 är en gammal fin tankmätare till villaoljetank,i röret går det bara luft men det finns någon vätska i instrumentet så lägg det inte ner. Nedersta är någon manometer, gissningsvis sjövattentryck. Inga problem. Tack! Ja, en riktigt gammal tändkula sitter i båten! Jag funderade på det du sa om expansionstanken.. Blir det söligt för att det är tryck i rören, typ hydraulik, och det kommer läcka olja menar du? Den tycks sitta ihop med rörer vid ratten, innebär det att jag kan räkna med att olja väller upp om jag skruvar bort ratten också? Bifogar bild på hur den ser ut, utan själva träratten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 28 Februari , 2018 Aha, hydraulolja till styrningen. Det är inget tryck i tanken så det ska inte vara något problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 1 Mars , 2018 Se bara till att hydralpumpen inte kan starta innan du lossar några slangar! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser