frujohansson 4 Postad 24 Februari , 2018 Hej, har sedan en tid problem med start av min Webasto AT 2000. Får felkod 6 så den startar inte, bara fläkten. Det ska tydligen betyda ngt med temp sensorn. Hur kommer man åt detta? Har provat med reset av enhet, dvs dra ur säkring men det leder inte vidare. Hjälper det att köra deras diagnos program? Vi hörs tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 24 Februari , 2018 Diagnosprogrammet kan nog hjälpa dig att få reda på vad som behöver lagas/bytas. Det kräver dock att man är insatt i hur programmet funkar och hur prylen som du kopplar in dig på fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 24 Februari , 2018 Vilken Controller har du? Eller med andra ord räknar du antalet blinkningar från en LED eller har du en Controller som ger dig felkoden digitalt? Ett annat sätt att fråga vad jag är ute efter är att är du säker på att felkoden är 6 och inte 5? Det är nämligen så att det vanligaste förekommande felet i din värmare är att glödstiftet, som samtidigt agerar flamvakt (PTC motstånd) har fått stryk. Stryk får det successivt då det alltid utsätts för flamman och så småningom blir sprött samt krackelerar. Men då skall felkoden vara 5. Själv har jag aldrig upplevt en fallerande temperatursensor på någon Webasto men naturligtvis kan det säkert hända. Har du Repair Shop Manualen? annars så har du den här: Repair Shop Manual 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frujohansson 4 Postad 24 Februari , 2018 Hej ok, jag tror mig räkna till 6 blink, och det är den enklaste varianten av reglage. Ja om det är stiftet då kanske det ska bytas? Får kolla vidare! Ska kolla i detta, tack// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frujohansson 4 Postad 15 Mars , 2018 Hej har nu fått tillbaka värmaren. Lämnade in den på El o Diesel. De hittade ganska snart att den externa sensorn faktiskt var kaputt. Så det blev en ny sådan, inalles ca 2000kr med felsökn. Visst kostar det men nu vet jag att värmaren inte är slut iaf. En ny kostar 13000...Ett nytt problem som tydligt syns är att pumpen suger luft ist för diesel. Den hårda slangen ska ju sitta med en vanlig gummistump och slang klämmor. Det läcker i skarven.Tips på hur man får detta riktigt tätt?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 16 Mars , 2018 Tippar att du bara behöver byta de gamla gummi-slangstumparna till nya elastiska och av god kvalitet. Skurken bör ju sitta på pumpens sugsida (dvs mellan tank och pump), om gummistumpar på trycksidan läker blir det fuktigt av det bränsle där. Luft tränger knappast in den vägen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frujohansson 4 Postad 17 Mars , 2018 Ja det verkar helt rimligt. Fick det att funka fint med lite bättre slangklämmeri! Tackar// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser