Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Lunde

Eldstjärna 630 kabin

Rekommendera Poster

Nu har jag varit utan båt ett par år och tänkte byta in hojen mot lämpligt objekt. Jag passerade Marin och fritid i Laxå idag och jag hittade en jäkligt trevlig modell som hette Eldstjärna 630 Kabin. Har aldrig hört talas om båten och för övrigt inte Google heller... Vad säger ni? Åsikter? Omdömen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget svar om båten men...

Vill minnas att det finns en del trådar här på MG som handlar om den handlaren och alla avråder från att ha med denne att göra. 

Sök och bilda dig en egen uppfattning. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Edstjärna 630 heter modellen. De byggdes i Edsvära utanför Vara på Västgötaslätten, därav namnet.

På senare år har Sandöbåtar funnits på samma plats, jag vet dock inte om det är samma företag eller personer inblandade.

Trevlig modell? Det är ju en smaksak men den tilltalar inte mig, jag minns dem som båtar som verkade gå tungt i sjön drog upp en massa svall. Det kan ju i och för sig bero på föraren, det fanns en taxichaufför i våra trakter som hade en sådan och han körde båt ungefär som han körde taxi....

Precis som Christer har jag hört många som avråder från handlaren i fråga, jag har aldrig köpt något av dem men faktiskt tittat på någon båt och jag gillade inte bemötandet.

Jag hade aktat mig för både båten och firman men det är bara min åsikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...