Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
bmwRicke

Reglage till Yamaha 30 sökes alt. tips!

Rekommendera Poster

Blir snart galen! På grund av att någon annan inte kan skilja på mitt och ditt har detta problem uppstått: Står med en Yamaha 30 hk -92. Har inte originalreglaget kvar, men har ett till en Honda 4-takt 40 hk. Är det omöjligt att få dessa enheter att fungera tillsammans? - Vågar jag koppla ihop Hondareglaget med Yamaha motorn (elstarten)? Är inte elektronikingengör, men har viss kunskap om el. Vet någon här om Yamaha och Honda använder samma/liknande system för detta? Vill ju inte riskera att man bränner boxen pga felkoppling. MYCKET tacksam för svar! Mvh Rikard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Svarar på mitt eget inlägg... Efter diverse annonsering och sökande efter ett reglage till Yamaha, ringde jag till en auktoriserad Yamaha återförsäljare på orten där jag bor. Jag ville ha tips av honom om det var ett alternativ att köpa ett reglage med avklippt elkabel (och skarva dessa). Fick till svar att bara till Yamaha´s reglage 703 finns det 12 modeller! Dragande gas, skjutande gas, 7 el 10 polig elkontakt m.m m.m. Nu till det positiva och det som löste mitt problem: Yamaha ligger tydligen och subventionerar reglagen nu. Mitt reglage skulle ha kostat typ 8000:- enligt en prislista jag själv fick se. Istället kostade reglaget knappt 2000:-. Köpte därför ett helt nytt reglage och slapp efter det bekymmer - gällande båten i alla fall... Så nu vet ni det! (om ni inte redan visste det) Mvh Rikard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ju trösta dig med att om Du börjat med finlir att få i hop saker och ting så måste man ha en ängels tålamåd.... Jag knypplar i hop universal reglage med en gammal motor och alla grejer behöver justeras, gängas om, borras upp för att få ihop det. Ett av barnen undrade om det inte var bättre att byta motor, och det finns en poäng i det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...