Rebula 0 Postad 3 Februari , 2018 Hej! Jag funderar på att köpa en segelbåt som ligger på ostkusten och skulle vilja ha en värderingsman som tittar på den först. Har ni tips på någon duktig och inte för dyr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 513 Postad 3 Februari , 2018 Hej och välkommen till MG! Lite förtydligande om var på ostkusten skulle vara bra. Sveriges ostkust är rätt lång, cirka 600 distansminuter. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 564 Postad 3 Februari , 2018 Sök efter besiktningsman så hittar du en sådan och han kan nog också göra en värdering. Dock vill han säkert göra en besiktning först för att se vad som är fel (det är ALLTID fel på båtar!). Billig är svårare men det handlar ju iofs om vad man tycker är billigt. Lät besiktiga en motorbåt på lite drygt 9 meter för ca 10 år sedan. Kostade om jag minns rätt runt 10.000:- . Då ingick också en värdering av båten. När jag ringde runt till flera besiktningsmän den gången var det flera som sa att jag kommer ha igen kostnaden för besiktningen eftersom det skulle ge mig underlag för att pruta. Värdering är ju annars det pris det finns köpare på. Ett tips kan vara att kolla på Blocket på liknande båtar och sen flänga runt och kolla skicket själv på dem. Slutsats: Du får svårt att få till en värdering utan att ha ett ordentligt underlag genom en besiktning. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rebula 0 Postad 3 Februari , 2018 2 timmar sedan, Mackey säger: Hej och välkommen till MG! Lite förtydligande om var på ostkusten skulle vara bra. Sveriges ostkust är rätt lång, cirka 600 distansminuter. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rebula 0 Postad 3 Februari , 2018 Båten ligger i Gamleby, så det borde vara några kunniga i närområdet kan jag tro. Någon som känner någon som bor där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snilsson 22 Postad 3 Februari , 2018 Stefan på maxibryggan är duktig maxibryggan.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rebula 0 Postad 3 Februari , 2018 Tack kan kolla med honom! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser