Modesty77 2 Postad 30 Januari , 2018 Jag vill lära mig göra splitsar… för övningens skull behöver jag nån billig lina med flätad kärna. Hittar såna linor bara i dyrare variant och undrar om nån har hittat nån billigare variant på typ Biltema ? Linan ska användas bara för övning! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 30 Januari , 2018 Biltemas lina är inte speciellt billig. Köp på metervara hos båttillbehörshandlaren; kostar under 20 kr/m och du behöver väl bara några meter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 30 Januari , 2018 Har du börjat med att lära dig göra det med treslagen? Kanske lättare att lära sig principen där först, men jag vet inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 215 Postad 31 Januari , 2018 Nja......det är helt olika tekniker med "vanlig" treslagen å sedan flätade med kärna. Om sen kärnan är flätad åsså så blir det genast "intressantare", intrikat. Sånt jobb har jag inte gjort själv, där går min gräns. Så köp ett par meter å öva, eller fråga i hamnarna om någon har en bit över. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 31 Januari , 2018 Öva är tråkigt. Det finns jättebra instruktioner på nätet, kör skarpt men ta det lugnt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 31 Januari , 2018 17 minuter sedan, bhemac säger: Öva är tråkigt. Det beror väl på vad man "övar" på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Medoch 48 Postad 31 Januari , 2018 Så här går det till - Öglesplits på Dyneema Benns Mast och Båttillbehör 14 636 visningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser