raol 2 369 Postad 25 Januari , 2018 Sittbrunnen är 1.6 m lång och 0.6 till 0.5 m bred, så 20 liter skulle inte bli så djupt... Då tror jag mer på att stå i en balja och låta vattnet cirkulera ett tag. Och avsluta med en sista avspolning med rent vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 220 Postad 25 Januari , 2018 Eller varför inte installera en vedeldad jaccuzzi i sittbunnen så kan man varje kväll elda med några vedklabbar och få upp en behaglig vattentemperatur och ligga och mysa under stjärnhimlen. Färskvattnet fixar vattenmakaren eller så får man segla in i Östersjön där det bräckta vattnet funger fint att bada i.I London finns det numera mysiga "hot tube boats" att hyra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 25 Januari , 2018 (redigerade) 15 minuter sedan, per_62 säger: Eller varför inte installera en vedeldad jaccuzzi i sittbunnen så kan man varje kväll elda med några vedklabbar och få upp en behaglig vattentemperatur och ligga och mysa under stjärnhimlen. Färskvattnet fixar vattenmakaren eller så får man segla in i Östersjön där det bräckta vattnet funger fint att bada i.I London finns det numera mysiga "hot tube boats" att hyra. Då är det nästan bättre för Raol att segla upp till Vänern - där är det algfritt dricksvatten. Nackdelen är väl att det är lite tuffare när det piper i - än på västkusten. Redigerad 25 Januari , 2018 av Thallatha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 25 Januari , 2018 3 timmar sedan, per_62 säger: Varför inte se till att tillverkar sitt eget färskvatten. Tillverka och tillverka, färskvatten finns ju i obegränsad mängd runt omkring en. Annars är man väl på fel ställe? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 805 Postad 25 Januari , 2018 Kanske är bara jag som inte hänger med, var det renligheten du sökte eller njutning? Absolut billigaste är ju såklart hoppa överbord, men tydligen duger det inte. Då är mitt sista förslag våtservetter från ÖB 100 pack 5kr. Min fru köper dessa så vi kan tvätta av oss om inte vill slösa på sötvatten. Har bara 70l inkl VVB och det tar fort slut om man vill ducha länge. Själv badar jag alltid, oavsett temperatur. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 26 Januari , 2018 En kombination. Inser naturligtvis att njutningsdelen får komma i små portioner på en så liten båt, men det får inte vara plågsamt och smärtsamt (som ett dopp i havet eller "rumsvarmt" vatten skulle vara). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser