Gäst fred_79 Postad 25 Maj , 2005 Jag har en utombordare volvopenta, 40 hk. Motorn fungerar ett tag och efter ca 30, 40 min tvärdör den och jag får lifta bocksering hemåt eftersom den sedan inte går att få igång? Jag har bytt stift och gjort ren förgasaren samt kollat bränsle pump då jag pumpat på blåsan när motorn går. Stiften är väldigt blöta och det ser ut som om de gnistar. Finns det någon hjälp, jag har prexis köpt båten och det är min första båt, vill så gärna kunna använda den också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 25 Maj , 2005 Den kanske blir för varm? Kolla så att den kyler ordentligt.Känn på strålen och känn om den är varm eller kall/ljumen. När den precis har dött kan du prova och ta av kopan och kolla om bensinfiltret är tom eller om det är soppa kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fred_79 Postad 25 Maj , 2005 Jag skall testa dina förslag. Jag behöver byta packningen till flottören men det kan väl inte ha något med problemet at göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mancruiser 0 Postad 25 Maj , 2005 hej,jag har haft samma problem med en båt som jag hade för några år sen,då satt det en gammal trycktank i som var gjord av plåt,det var rost i den så jag fick skit i förgasaren hela tiden,när jag upptäckte felet så satte jag i en plasttank istället,sen hade jag inga problem längre,men du kanske har plasttank? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fred_79 Postad 26 Maj , 2005 Hej... tack för förslaget... men jag har en plasttank... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser