Brunan 4 Postad 16 Januari , 2018 Hej, Undrar om någon har erfarenhet av Avrora Marin (avrora.se) och kan rekommendera dom. Jobbet som jag ämnar lägga hos dom är nya dynor sittbrunnen, mattor i kabin samt kapell till en 45-fots daycruiser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gundj 207 Postad 16 Januari , 2018 Jag skulle tveka att lämna in något till dom, men jag vet absolut inget om bolaget mer än vad man hittar på nätet. https://www.allabolag.se/5590632120/avrora-marin-ab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 16 Januari , 2018 Rensat bort det som inte har med frågan eller tråden att göra! //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 500 Postad 17 Januari , 2018 Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 17 Januari , 2018 Stavhammar, var är du? 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 17 Januari , 2018 Googlar man på Avrora marin + omdöme kommer inget ofördelaktigt upp, det brukar det göra om det finns missnöjda kunder. Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning. Jag skulle absolut våga, men jag är kanske lite godtrogen?? Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 17 Januari , 2018 7 minuter sedan, Mackey säger: Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning. Absolut. Är man intresserad kan man ju kolla resultat och balans, det kan finnas en förklaring. Eller bara prata med dem. Bäst brukar vara att kolla med referenser. Att bedöma ett företag beroende på hur deras besöksadress ser ut är nog ingen bra metod. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 17 Januari , 2018 Tycker det är bra att företag gör det lättare att hitta deras lokaler. T ex med pil. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 17 Januari , 2018 Ett företags adress är inte nödvändigtvis samma som deras produktionslokaler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 17 Januari , 2018 1 timme sedan, trewq säger: Stavhammar, var är du? Jag är här men eftersom jag har mycket annat att stå i så hänger jag inte med hela tiden.... Rapportera funkar eller skicka ett meddelande. Finns även @siteadmin som går att skicka meddelande till. //stavhammar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 17 Januari , 2018 Har svårt att hitta något forum som är så tillåtande som MG. Det är i stort sett aldrig något som tas bort, men nu hände det... Undrar varför? Får se nu??? Hmmm, det måste ha varit ett ovanligt gissa ord själv inlägg. Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 17 Januari , 2018 4 timmar sedan, bhemac säger: ... Att bedöma ett företag beroende på hur deras besöksadress ser ut är nog ingen bra metod. Kan bara hålla med. Jag fick akut plågsam tandvärk dagen innan jag skulle resa utomlands. Jobbade då med en smed som jag frågade om han kunde hjälpa mig eftersom min egen tandläkare var på semester. (Inte att dra ut tanden alltså, utan om han hade någon tandläkare att rekommendera.) Jodo, och så fick jag en adress. När jag kom fram blev jag mer än orolig. Mottagningen låg i ett villaområde. Trädgården var full med diverse bråte och bilar i olika stadie av förfall och återuppbyggnad. Absolut en trädgård som skulle platsa i TV-programmet Grannfejden. Jag hade inget val så efter att ha tänkt till både en, två och tre gånge gick jag in... till en toppmodern tandläkarmottagning. Jag fick alla tänder genomgångna och röntgade samt ett hål lagat för under 600:- kronor. Deta var år 1999 eller 2000 så det var verkligen superbiligt och jag var väldigt nöjd med både behandlingen och resultatet och naturligtvis även med priset. Nej, att dömma en verksamhet utifrån fasaden går inte varesig fasaden är fin eller hemsk. Mackey 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 18 Januari , 2018 14 timmar sedan, Peter_xyz säger: Barnsligt stavhammar. Admins är de med dåligt självförtroende. Vill bestämma och dominera! Nja. Visst du har rätt till din åsikt om mig. Men du verkar ha svårt att hålla dig borta från det jag påpekat för dig. Så därför timeout under 2 veckor. 5 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 65 Postad 18 Januari , 2018 På 2018-01-16 på 21:33, stavhammar säger: Rensat bort det som inte har med frågan eller tråden att göra! //stavhammar Undrar bara vilket i mitt inlägg som inte hade med frågan att göra, Att jag nämnde att jag anlitat dem eller att jag förklarade problemet med att hitta i en av Stockholms äldre förorter? Kunde vara att jag även där citerade, men det kändes som en del av mitt svar (och nu har jag citerat dig, hoppas jag får stanna trots det)/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 18 Januari , 2018 17 minuter sedan, s841 säger: Undrar bara vilket i mitt inlägg som inte hade med frågan att göra, Att jag nämnde att jag anlitat dem eller att jag förklarade problemet med att hitta i en av Stockholms äldre förorter? Kunde vara att jag även där citerade, men det kändes som en del av mitt svar (och nu har jag citerat dig, hoppas jag får stanna trots det)/C Helt korrekt. Det åkte med som en del av citering.. Bara att posta informationen igen om du tycker den är viktig för ämnet eller för dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 65 Postad 18 Januari , 2018 5 timmar sedan, stavhammar säger: Helt korrekt. Det åkte med som en del av citering.. Bara att posta informationen igen om du tycker den är viktig för ämnet eller för dig. nä så viktiga är ju inte mina synpunkter, jag tar en timeout jag med/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 500 Postad 18 Januari , 2018 5 minuter sedan, s841 säger: nä så viktiga är ju inte mina synpunkter, jag tar en timeout jag med/C Tror inte rensandet hade att göra med dig eller dina postningar. Dvs ingen anledning att ta timeout. Tycker det var bra att vissa poster rensades. Är själv inte speciellt stolt över ett inlägg jag skrev och tacksam för att det rensades. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 108 Postad 18 Januari , 2018 (redigerade) 22 timmar sedan, Mackey säger: Googlar man på Avrora marin + omdöme kommer inget ofördelaktigt upp, det brukar det göra om det finns missnöjda kunder. Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning. Jag skulle absolut våga, men jag är kanske lite godtrogen?? Mackey Du skriver: Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning. Blir arbetet bättre av att Du betalar mindre? Redigerad 18 Januari , 2018 av vega1959 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 108 Postad 18 Januari , 2018 Deras omsättning är inte så ovanlig i ett hantverksyrke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 18 Januari , 2018 5 timmar sedan, stavhammar säger: Helt korrekt. Det åkte med som en del av citering.. Bara att posta informationen igen om du tycker den är viktig för ämnet eller för dig. Det vore väldigt bra Stavhammar om du uppdaterar oss övriga på forumet om vad som händer, vilka förändringar som görs. Nu har det dykt upp en flik som heter varningspoäng. Sedan har en medlem försvunnit, en tramspelle ja. Men hallå uppdatera gärna dina modereringar. Har ställt många frågor tidigare om ändringar och det bemöts med tystnad. Tack på förhand. // Kossor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 18 Januari , 2018 1 timme sedan, vega1959 säger: Du skriver: Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning. Blir arbetet bättre av att Du betalar mindre? Nej arbetet blir inte bättre, men om du betalar mindre i förskott blir du inte av med så mycket pengar om företaget konkar. Principiellt är jag för att betala en del i förskott eftersom materia och andra utgifter kan bli tungt att bära hela vägen fram till dagen för leverans. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 108 Postad 18 Januari , 2018 1 timme sedan, Mackey säger: Nej arbetet blir inte bättre, men om du betalar mindre i förskott blir du inte av med så mycket pengar om företaget konkar. Principiellt är jag för att betala en del i förskott eftersom materia och andra utgifter kan bli tungt att bära hela vägen fram till dagen för leverans. Mackey Nu förstår jag vad du menade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 18 Januari , 2018 2 timmar sedan, vega1959 säger: Nu förstår jag vad du menade. Det är lite konstigt att det är så lätt att skriva något som uppfattas fel. När man skriver så tycker man att man är tydlig, men när man får "mothug" förstår man att man skrivit något riktigt otydligt. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 19 Januari , 2018 18 timmar sedan, s841 säger: nä så viktiga är ju inte mina synpunkter, jag tar en timeout jag med/C Det var inte så jag menade. Det var dock en röra med citat som jag inte ville ställa till det med. Därför åkte allt. Sorry om det blev missförstånd. Trevlig helg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 19 Januari , 2018 17 timmar sedan, kossor säger: Det vore väldigt bra Stavhammar om du uppdaterar oss övriga på forumet om vad som händer, vilka förändringar som görs. Nu har det dykt upp en flik som heter varningspoäng. Sedan har en medlem försvunnit, en tramspelle ja. Men hallå uppdatera gärna dina modereringar. Har ställt många frågor tidigare om ändringar och det bemöts med tystnad. Tack på förhand. // Kossor. Fliken med varningar syns för respektive medlem. Så det blir "tydligt" att man betett sig lite oönskat. Skall försöka uppdatera moderering när det sker. Det är ju något man helst inte vill hålla på med. Och på maringuiden är det inte så mycket som behövs åtgärdas. Det är dock en del kvar att göra med tekniken och optimering. Det är viktigt det med... Trevlig helg! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunan 4 Postad 23 Mars , 2018 Uppföljning på detta. Gjort dynor till sittbrunn och soldynor, soffa i hytt samt klätt om tyget på alla paneler i sovrum etc nu. Supernöjd! Kan helt klart rekommendera Avrora. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 24 Mars , 2018 Kul! Det var ju skönt att lokalens utseende eller adress inte påverkade resultatet negativt. Tänk om papper och stål hade samma kvalitet som utseendet på dessa industrilokaler indikerar. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Babayaga 6 Postad 6 September , 2021 Rejält trådlyft men jag har anlitat Avrora Marin för diverse saker, senast ett helt nytt kapell. Superproffs enligt min mening. Kolla på Buckards båtar, han brukar anlita dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser