hobojen 0 Postad 9 Januari , 2018 Någon som har erfarenhet av biltemas teak produkter? Går det hårt åt nåten i ett teakdäck?Har prövat en gång å då var det mycket effektivt. Är bara lite orolig om det förstör nåten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 9 Januari , 2018 Nåten, oavsett det är pu eller msp, kan du nog va lugn för. Båda tål alkalier hyfsat och syror bra. Och så starka medel, att det skulle påverka, är det inte tal om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hobojen 0 Postad 10 Januari , 2018 Tack för svaret då kan jag nog våga använda det på däcket. Jag vet att det är mycket effektivt. Har provat det på en tidigare båt en gång. Men nu med en lite nyare och dyrare båt blir man försiktigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tksen 3 Postad 10 Januari , 2018 Köp oxalsyra i bygg/färgaffären, och blanda som du vill ha det, så kommer du billigt undan. Och har medel i flera år. Funkar skitbra på teak med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 10 Januari , 2018 Smutsen mm i teaken tar du med alkaliskt medel, vilket jag förmodar teakrengöringen är, syra gör teaken ljus och "fräsch" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 10 Januari , 2018 Brunsåpa är alltid bra att början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krokis 0 Postad 29 Januari , 2018 Viktigast är att låta medlet ligga på så att det får verka. Då behövs inte så mycket gnugg utan en mjuk borste tvärs riktningen på ribben räcker för att få rent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 29 Januari , 2018 Jep. Den gamle gode Sinners- Cirkel gäller fortfarande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser