Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
zumpen

Nån som testat detta?

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa Nobeltec Admiral som navigations program, står mellan det och Tsunamis Navigator Pro. nån som testat Nobeltec? verkar grym tycker jag.. vill gärna höra lite inspel innan man lägger ut den hutlösa summan för det.. =) kolla in på denna adress: http://www.nobeltec.se/

post-9385-1394234397,6906_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir nog den första verkar det som.. hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det verkligen INGEN som testat detta program??? =(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ohoj! Jodå, visst har jag testat detta. Mycket vackert program och bra. Dock lite dyrt och väldigt komplex. Om du ska köpa... köp hela paketet inklusive NobelTecs egna radar så ingår Nobe Admiral programmet... prislappen : 48600 kr. De har också Visual Navigations Suite som är lite billigare... 39600 inkl. radar. Bra att veta: Lite krångligt med deras sjökort, samt jag tror Bathy datat inte finns tillgänligt utanför USA. Annars rekommenderar jag Navigator Pro... kör det själv. // J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Såg att de hade ett ekolod och radar som man kan koppla till en dator. Mycket intressant. Just nu har jag GPSen kopplad till datorn, men hade vait bra om även radar och ekolod var kopplad till dator. Någon som vet priset på ekolodet ? mvh /jim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jepp. Priset är som ovan, de säljer inte radarn utan programmet, det är paketerat. :-( Alltså, radar IR2 4KW med Nobeltec Admiral 48600 inkl. moms, och om du väljer Visual Navigation Suite 7 kostar det 39600 inkl moms. Jag har tittat på andra lösningar, och kommit fram till att ett Raymarine RL70 (med MARPA data) kan man koppla in till Transas Navigator Pro och får upp till 10 objekt (andra båtar). Dock får du ej en sk. radar overlay på datorn, den får du ha separat i den medföljande skärmen (dock monokrom). Priset är ca. 18-19 tusen för denna radar. // J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, återigen läste jag ditt ovan inlägg för snabbt. Det var visst ekolod du var ute efter. Det enda ekolodet tillgängligt i hela världen (lita på mig! har letat 2 veckor efter ett) som kan skicka sk. NMEA0183 är ett från Airmar och säljs genom Simrad. Denna givare (som sätts genomgående i skrovet) har ett smartsensor kort som omvandlar givarinformation till NMEA data. Givaren heter Simrad (Airmar) P17 SmartSensor. (finns i Simrads produktkatalog) Det kostar runt 2500 kr inkl moms. och fungerar kanon, har själv satt in ett i båten jag har. Du får djup vattentempratur genom denna givare. // J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jag har testat Nobeltec i samband med kurs på MOB båt Jag tycker att det är ett bra program, kan man använda Windows så lär man sig det snabbt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har en hel del erfarenhet av nobeltec. VNS.
Admiralen verkar överkurs. 
lättbegripligt, många bra feautures, man kan lägga spärrar, som en nät, där man ska undvika att åka på kortet, finns givetvis mycket mer. HAr även BAthyrecordern, kul grej, men inte värd pengarna.
För att datorn ska hänga med rita all data på hårddisken så får man inte köra för fort. 
Passa på och köp innan dollarn går upp,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...