pentaracer 49 Postad 28 December , 2017 Min tanke är att få till en smidig lift för en skoter till båten. Vill gärna gömma hela konstruktionen under badbryggan dels så att man kan använda hela bryggan samt att skotern kommer ut en bit bakom badbryggan när den är upplyft. Det finns ju en uppsjö av olika lösningar som jag googlat på en längre tid men jag har fastnat för att bygga något liknande nedan bild. Har någon koll på hur tjock akterspegeln är och vad den kan tänkas klara? Badbryggan är svettigt svår att komma åt inuti så jag tänkte den största belastningen ska hamna på akterspegeln. Kanske finns här nån som har gjort någon liknande lösning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haddock_ 10 Postad 28 December , 2017 Finns redan snarlik konstruktion, kolla: https://www.freedomlift.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 29 December , 2017 Ja det stämmer, det finns som sagt massor av lösningar, frågan är dock om någon har gjort en lösning på en Princess v42? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 3 Januari , 2018 Någon som hittat någon bra leverantör på rostfria cylindrar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser