Bernt-Inge 0 Postad 18 December , 2017 Hej. Är det någon som kan tipsa mej hur man gör om man vill koppla upp mot datorn för att kunna lägga ut rutter och waypoints? Skulle ju vara skönt att sitta inne i stugvärmen och göra detta under vintern. Det sitter ett chip med Navionics sjökort över västkusten i den. Med vänliga Hälsningar Bernt-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 18 December , 2017 Nu kan jag inte din plotter men med min kan jag importera .gpx-filer från SD-kort. Oftast exporterar jag tracks från plottern, importerar till OpenCPN i datorn och gör om till ruttet. Sen samma väg tillbaka. Har du NMEA0183 i plottern och RS232 i datorn så går det med sladd. Fast SD-kort brukar vara enklare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 223 Postad 18 December , 2017 (redigerade) Borde inte EasyGPS kunna användas? http://www.easygps.com/gps-receivers/Lowrance-Elite-5-CHIRP.asp "EasyGPS is the free, easy way to upload and download waypoints, routes, and tracks between your Lowrance Elite-5 CHIRP GPS and your Windows computer or laptop." Redigerad 18 December , 2017 av per_62 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernt-Inge 0 Postad 19 December , 2017 Tak för era svar - skall prova detta :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser