MLind 6 Postad 4 December , 2017 Hej, Har en Yamaha F4 som vid senaste turen läckte en hel del soppa. Turen innan fanns ingen tendens till problem. Bränslet verkar komma från luftburken (pilen på bilden), och när jag började riva såg jag att nr 3 på bilden, "breather hose" var igensatt av en tjock, vit, gegga (reaktion av olja + något mer?), väldigt lik trälim i färg och konsistens. Jag ser inga spår av vattenblandning i sumpen, utan den oljan är klar. Vid körning gick motorn bra, men läckte som sagt bränsle som märktes tydligt när jag stannat och stäng av motorn. En stund senare ville den inte gå utan choke, för att efter ytterligare en stund gå som vanligt, men läckte bränsle igen. Lite sökning antyder att problem med skit ut ur breather hosen kan bero på slitna kolvringar eller annan läcka vid komp, men jag får inte riktigt ihop det med vad den vita geggan i så fall är, utan tycker det i så fall borde varit enbart bränsle. Har någon några idéer om vad som händer, vad geggan är och hur jag går vidare? Jarb? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser