David32 1 Postad 7 November , 2017 Hej! Jag ska köra hem en nyinköpt båt i helgen och det ser ut som det kommer bli en kall upplevelse. Resan är på 60Nm och tar väll ett par timmar. Den är både utrustad med gångvärmare och wallsasvärmare. Hur varmt eller kallt tror ni jag kan räkna med att få på turen hem? Båten är en Aquador 27 HT. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 7 November , 2017 Wallasvärmaren ger bra värme i denna båt. Med kapellet uppe blir det riktigt varmt, torrt och skönt även i sittbrunnen. Toan blir som en bastu, så låter du toadörren stå öppen fördelas värmen bättre. Gångvärmen är lite klenare. Du får bra defroster och ok värmeblås på fötterna vi förarplatsen. Stänger du utblåset vid stickkojen i ruffen får du lite mer uppe på förarplatsen, men den orkar inte riktigt med att värma upp hela utrymmet. Allt detta under förutsättning att installationerna är likadana som på 26 HT vilket jag gissar, skillnaderna mellan modellerna är ju mest design på ytskikt. Lycka till - blir säkert en härlig tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ponto 6 Postad 7 November , 2017 Jag har också en Aquador 27 HT. Gångvärmen är riktigt bra och ska inte innebära något problem att sitta och köra utan att ha en tjock jacka på sig. Om det är kallt och fuktigt ute, ska du dock starta upp motorn i god tid innan du kör iväg så att defrostern hinner torka upp rutorna på insidan. Det tar rätt lång tid att få bort fukt och imma på insidan, men när det väl är gjort så är det torrt och varmt i båten. Ha en skön tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
David32 1 Postad 8 November , 2017 Tack för svaren! Det stillade min orolighet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser