MagnusC 0 Postad 24 Maj , 2005 Hej När jag vrider om tändningsnyckeln till min VP130 så klickar det bara till i motorn men inget mer händer i ca 5 av 6 gånger. Gång nummer 6 så drar startmotorn runt? Jag har fått ett tips om att några bläckplåtar i startmortorn kan behöva putsas upp. Ett annat tips jag har fått är att kuggarna (någonstans) är utslitna. Är det någon som har någon annan idé? Vad border jag kolla (och hur)? Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 24 Maj , 2005 Låter som din solenoid inte fungerar som den skall. Har du separat startrelä kan det även vara det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst knekten Postad 14 Juni , 2005 Hade samma problem. Klickade bara i startreläet. Bytte ut den (30 kr) samt jordkabeln som går från reläet. Sedan fungerade det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 14 Juni , 2005 Hade samma problem, samma motor, det var solenoiden som var dålig, bytte startmotor till en bättre beg.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser