Gabardin1 0 Postad 29 Oktober , 2017 Har problem med min Honda 150hk efter att jag fått ett annat växelhus monterat. När man lägger i växel fram och kör med tomgångsvarv vibrerar motorn ganska mycket. När man sedan successivt ökar gasen så minskar vibrationerna och vid ungefär 1400 varv/min så försvinner vibrationerna helt. Vad kan detta bero på? Har provat med två olika propellrar så felet ligger inte där i vart fall. om det är är propelleraxeln som inte är rak borde väl vibrationerna inte försvinna vid lite högre varv? kan det vara så att man växel inte kuggar i rätt och att man måste justera detta? tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 29 Oktober , 2017 Varför byttes växelhuset..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forsberg_se 6 Postad 2 November , 2017 Obalans känns vanligen mest vid låga varv. Defekt motor/rigg kudde? Brukar förstås märkas mest när man backar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser