Fiber 2 Postad 27 Oktober , 2017 Jag har en penta md17c med martec kylare och undrar hur många liter cirkpumpen ska ge. Problemet är att pumpen är 19mm och på kylaren 16mm och det är omöjligt att få detta tätt. Har någon under åren bytat pump till 19mm och ska vara 16mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 27 Oktober , 2017 Visserligen inte Martec, men har samma "problem" på några ställen i kylsystemet. Några cm slangstump på den mindre anslutningen för att få upp dimensionen, och sedan den grövre slangen utanpå. Har funkat perfekt i 20 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiber 2 Postad 27 Oktober , 2017 22 minuter sedan, trewq säger: Visserligen inte Martec, men har samma "problem" på några ställen i kylsystemet. Några cm slangstump på den mindre anslutningen för att få upp dimensionen, och sedan den grövre slangen utanpå. Har funkat perfekt i 20 år. Du är inte så dum som jag serut haha. Det har jag inte tängt på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser